راهنمای خرید انواع تندیس و لوح تقدیر با قیمت مناسب

البته ناگفته نماند که هدایای تبلیغاتی زمانی ماندگار هستند که توسط یک تولیدکننده معتبر تولید شوند. شرکت چاپ نونگاه بیش از 10 سال است که در زمینه طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی فعالیت دارد و انواع هدایای تبلیغاتی را با بهترین کیفیت ممکن عرضه می‌کند. پس اگر صاحب یک کسب و کار هستید و قصد دارید که از قیمت تندیس و لوح تقدیر اطلاع پیدا کنید یا برای سفارش هدایای تبلیغاتی به دنبال یک شرکت معتبر هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم که با خیال راحت به این شرکت مراجعه نمایید.

با توجه به این که یکی از دغدغه‌های سازمان‌ها و نهادها هنگام برگزاری جشن و همایش این است که چه مدل تندیس یا لوح تقدیری را تهیه کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا انواع تندیس و لوح و تقدیر را معرفی کنیم و نکات مهم خرید تندیس و لوح تقدیر را مورد بررسی قرار دهیم.

راهنمای خرید انواع تندیس و لوح تقدیر با قیمت مناسب

انواع تندیس

تندیس نمادی است که در مراسم‌های رسمی به برگزیدگان اعطا می‌گردد. از آنجایی که تندیس کاربردهای متفاوتی دارد، در انواع مختلف زیر ساخته می‌شود:

تندیس پلکسی

تندیس پلکسی از ماده‌ای به نام پلکسی‌گلاس یا شیشه‌آکریل ساخته می‌شود. این مدل تندیس، نور را به خوبی منعکس می‌کند و از نظر بصری بسیار زیبا است. به همین دلیل اکثر نهادها و سازمان‌ها فقط به دنبال خرید تندیس پلکسی هستند.

راهنمای خرید انواع تندیس و لوح تقدیر با قیمت مناسب

تندیس چوبی

تندیس‌های چوبی همانگونه که از نام آن‌ها مشخص است از چوب درختان ساخته می‌شوند. طرح و نوشته‌های روی تندیس‌های چوبی را معمولا به روش حکاکی ایجاد می‌کنند؛ در نتیجه قیمت تندیس چوبی بالاتر از سایر تندیس‌ها است.

تندیس سنگی

تندیس سنگی از سنگی‌هایی همچون سنگ مرمر، سنگ گرانیت و سنگ آهک ساخته می‌شود. این نوع تندیس یکی از ماندگارترین انواع تندیس‌ها است که تا سالیان سال همچنان ظاهر آن تغییر نمی‌کند.

تندیس حجمی

معمولا به تندیسی که ظاهری سه بعدی و حجیم دارد، تندیس حجمی می‌گویند. امکان ساخت این نوع تندیس‌ با مواد مختلف مثل سنگ، برنز، چوب، فلزات، و حتی پلاستیک وجود دارد.

تندیس فلزی

تندیس‌های فلزی نوعی تندیس هستند که به روش ریخته گری ساخته می‌شوند و برای ساخت آن‌ها از فلزاتی مانند برنز، آهن، طلا، نقره، و آلومینیوم استفاده می‌کنند.

تندیس ترکیبی

منظور ازتندیس ترکیبی، تندیسی است که از دو ماده مختلف ساخته می‌شود. به عنوان مثال پایه تندیس از جنس سنگ و قسمت بالای آن از شیشه است یا پلکسی است.

تندیس شیشه‌ای

تندیس‌های شیشه‌ای نوع دیگری از تندیس هستند که با انواع شیشه مانند شیشه آکریل، شیشه مرمری و… ساخته می‌شوند. با توجه به این که شیشه قابلیت انعکاس نور دارد، این مدل تندیس ظاهری خاص و جذابی دارد.

تندیس چینی و سرامیکی

این مدل تندیس با مواد سرامیک یا چینی و به کمک دست ساخته می‌شود. به همین دلیل تنوع در اشکال و طرح‌های این مدل بسیار بالا است.

تندیس‌ خمیری یا مومی

برای ساخت این مدل تندیس از خمیر مجسمه‌سازی و موم‌ استفاده می‌شود. چون خمیر مجسمه و نون انعطاف پذیری بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را به شکل دلخواه درآورد.

انواع لوح تقدیر

لوح تقدیر نمادی است که برای تقدیر از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این که از لوح تقدیر برای قدردانی از افراد مختلف استفاده می‌شود. لوح تقدیر را از مواد مختلف و به شکل‌های گوناگون می‌سازند:

لوح تقدیر شیشه‌ای

لوح تقدیرهای شیشه‌ای یکی از پرطرفدارترین انواع لوح‌های تقدیر هستند زیرا ظرافت و شفافیت خاصی دارند. همچنین نوشته‌ها و طرح‌های ایجاد شده بر روی آن به راحتی قابل مشاهده است.

لوح تقدیر فلزی

برای ساخت این نوع لوح‌ تقدیر از فلزاتی همچون برنز، آلومینیوم، یا فولاد استفاده می‌کنند. به دلیل خاصیت شکل پذیری و چکش خواری فلزات، امکان ساختن لوح تقدیر فلزی در انواع طرح و شکل وجود دارد.

لوح تقدیر سرامیکی

هنانگونه که از نام آن مشخص است با استفاده از مواد سرامیکی ساخته می‌شود و طرح‌های و نوشته‌ها را با دست یا چاپ لیزر بر روی آن ایجاد می‌کنند.

لوح تقدیر چوبی

چوب طبیعی درختان ماده اصلی سازنده این نوع از لوح‌ است. به دلیل زیبایی و گرمای طبیعی چوب، جزو پرطرفدارترین انواع لوح تقدیر به حساب می‌آید.

لوح تقدیر جعبه‌ای

این مدل لوح‌ تقدیر از لحاظ ظاهری شبیه به یک جعبه کوچک است که داخل آن یک لوح فلزی یا شیشه‌ای قرار دارد. جعبه این مدل لوح تقدیر معمولا از مخمل ساخته می‌شود به همین دلیل نام دیگر این مدل لوح، لوح تقدیر مخملی است. معمولا به دلیل ظاهر خاص و حذابی که دارد برای تقدیر از ورزشکاران، بازیگران و افراد نخبه بیشتر از این مدل لوح تقدیر استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید انواع تندیس و لوح تقدیر با قیمت مناسب

لوح تقدیر تک برگی

لوح تقدیر تک برگی معمولا از کاغذ گلاسه ساخته می‌شود و حاوی یک برگ است، به همین دلیل قیمت مناسب و ارزانی دارد. معمولا مدارس زمانی که می‌خواهند از دانش آموزان ممتار تقدیر و تشکر داشته باشد، از این مدل لوح استفاده می‌کنند.

لوح تقدیر کتابی

این مدل لوح تقدیر حاوی یک جلد و چند برگ است و ظاهری شبیه به آلبوم دارد. جنس جلد این نوع لوح تقدیر از مواد مختلفی همچون چرم، مقوای روغنی، گلاسه، پارچه مخمل و… است.

نکاتی که هنگام خرید تندیس و لوح سپاس باید رعایت کرد

بدون شک هدف اصلی افراد از خرید لوح تقدیر و تندیس این است که یک خاطره جذاب و به یاد ماندنی در ذهن افراد ایجاد کنند. پس لازم است که هنگام خرید این مدل هدایا افراد به یکسری نکات توجه داشته باشند.

کیفیت متریال به کار برده شده در ساخت لوح تقدیر و تندیس

اولین موردی که هنگام خرید لوح تقدیر و تندیس باید به آن توجه کرد، کیفیت متریال به کار برده شده در ساخت آن‌ها است. چون اگر از مواد با کیفیت در ساخت لوح تقدیر و تندیس استفاده شود؛ بدون شک رنگ و ظاهر آن‌ها تا سال‌ها تغییر نمی‌کند. به عنوان مثال هنگام خرید تندیس فلزی باید از مرغوبیت فلز به کاربرده شده مطمئن شد زیرا فلزات نامرغوب، خود به خود تغییر رنگ می‌دهند.

راهنمای خرید انواع تندیس و لوح تقدیر با قیمت مناسب

طراحی لوح تقدیر و تندیس

طراحی لوح تقدیر و تندیس باید متناسب با سن، شغل و موقعیت شغلی دریافت کننده باشد. مثلا اگر دریافت کننده لوح تقدیر و تندیس یک کودک است، برای طراحی تندیس یا لوح تقدیر بهتر است که از طرح‌ها و اشکال کودکانه استفاده شود.

ابعاد و اندازه لوح تقدیر و تندیس

ابعاد و اندازه لوح تقدیر، نکته مهم دیگری است که هنگام خرید لوح تقدیر باید به آن توجه کرد. در صورتی که اندازه لوح یا تندیس بسیار بزرگ باشد، قطعا جای زیادی را اشغال می‌کند و به راحتی روی نیز بیا داخل دکور قرار نمی‌گیرد.

سفارش تندیس و لوح تقدیر

در صورتی که قصد دارید نام و یاد برند یا سازمان شما در ذهن دریافت کننده تندیس یا لوح تقدیر باقی بماند؛ برای خرید لوح تقدیر حتما به یک سایت فروش لوح تقدیر و تندیس معتبر مراجعه نمایید. چون شرکت‌های معتبر، در زمینه طراحی و ساخت هدایای تبلیغاتی دانش و تخصص دارند. همچنین برای ساخت انواع تندیس و لوح تقدیر، از بهترین متریال و بروزترین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا