یک راه ساده برای دریافت سود بیشتر از سپرده‌های بانکی

به‌روزترین‌ها، مهدی صالحی طاهری| صندوق‌ درآمد ثابت ابزاری مناسب جهت کسب سود روزشمار و بدون‌ریسک بوده و معمولا بازدهی این نوع از صندوق‌ها از سپرده بانکی بالاتر است. برخی از صندوق‌ها علاوه بر داشتن سود روزشمار حدودا ۲۶ درصدی به یک کارت بانکی نیز متصل هستند که این کارت تمام خدمات یک کارت بانکی را به صورت کامل انجام می‌دهد.

صندوق درآمد ثابت چیست؟

صندوق با درآمد ثابت یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که بخش زیادی از کل دارایی‌های خود را به دارایی‌های کم‌ریسک مانند اوراق اخزا، مشارکت، افاد، گام و… اختصاص می‌دهد. صندوق‌های درآمد ثابت به دو نوع اول و دوم تقسیم می‌شوند که تفاوت آن‌ها در میزان حد نصاب ترکیب‌ دارایی‌ آن‌هاست. به صورت کلی صندوق‌ درآمد ثابت نوع دوم از ریسک کم‌تری نسبت به نوع اول برخوردار است.

صندوق‌های درآمد ثابت دارای دو نوع ساختار قابل معامله (ETF) و مبتنی بر صدور ابطال هستند. همچنین، صندوق‌های درآمد ثابت امکان پرداخت سود به صورت ماهانه و مرکب را دارند. از مهم‌ترین مزایای صندوق درآمد ثابت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. نقدشوندگی بالا

. معاف از مالیات

. دریافت سود روزشمار بدون ریسک

. مدیریت حرفه‌ای توسط متخصصین مالی و سرمایه‌گذاری

. پرداخت سود به صورت ماهانه یا مرکب

حالا که با مزایای صندوق‌های درآمد ثابت آشنا شدید، بهتر است نگاهی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها داشته باشیم.

سپرده سرمایه‌گذاری بانکی چیست؟

سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانکی به دو نوع کوتاه‌مدت‌(چند ماهه) و بلند‌مدت‌(یکساله و دو ساله) تقسیم می‌شوند. حداقل نرخ سود سپرده‌های بانکی توسط بانک مرکزی تعیین و ابلاغ شده و معمولا سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت سود سالانه ۱۰ درصد دارند و سپرده‌های بلندمدت دارای نرخ سود 20 تا 23 درصد هستند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد سپرده‌های بانکی دارای سود ماه‌شمار هستند. بر خلاف صندوق‌های درآمد ثابت، در سپرده‌های بانکی به حداقل مانده حساب در پایان یک ماه از زمان افتتاح حساب، سود تعلق می‌گیرد. این در حالیست که در صندوق‌های با درآمد ثابت سود به حداقل مانده در پایان روز تعلق گرفته و محاسبه می‌شود. 

در سپرده‌های بانکی باید حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان در حساب موجود باشد تا سود در پایان ماه به آن حساب تعلق بگیرد. همچنین، سپرده‌های بانکی دارای نرخ شکست هستند و در صورتی که سرمایه‌گذار قصد داشته باشد سرمایه‌ خود را در کم‌تر از مدت زمان تعیین شده توسط بانک از سپرده خارج کند، باید جریمه پرداخت کند. همچنین، به سود سپرده‌های بانکی مالیات تعلق می‌گیرد و سرمایه‌‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت از پرداخت هر گونه مالیاتی معاف هستند. 

برخی از سرمایه‌گذاران تمایل دارند در صندوقی سرمایه‌گذاری کنند که هم دارای سود روزشمار باشد و همچنین، امکانات یک کارت بانکی را فراهم کند. در ادامه یک صندوق درآمد ثابت با چنین مشخصاتی به شما معرفی خواهد شد.

صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی    

صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی یکی از بهترین صندوق‌های درآمد ثابت است که امکان دریافت سود روزشمار 26.1 درصدی را برای شما فراهم می‌کند. این صندوق ساختاری مبتنی بر صدور و ابطال دارد و کارت بانکی با نام نکسو به آن متصل بوده که می‌تواند تمام خدمات بانکی را برای شما انجام دهد. نحوه پرداخت سود در صندوق هدیه فارابی به صورت ماهانه است. اما، سرمایه‌گذاران می‌توانند درخواست سرمایه‌گذاری مجدد را فعال کرده و سود پرداخت‌شده مجددا روی مانده موجود در صندوق، سرمایه‌گذاری شود.

شما می‌توانید با دریافت کارت نکسو علاوه بر سرمایه‌گذاری در صندوق هدیه و دریافت سود روزشمار، از مزایای داشتن یک کارت بانکی نیز بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا