افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در شهر آفتاب

به‌روزترین‌ها| مریم قاسمی دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی و ملزومات دارویی کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در شهرآفتاب گفت: با طراحی یک بیمارستان ایرانی و تجهیز شده توسط تولیدات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور در حوزه های پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی، ملزومات دارویی و غیره که در بخش های مختلف یک بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند، سعی کرده ایم در این نمایشگاه یک ارائه کوچک از توانمندی های تولیدکنندگان این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود برخی از موانع در تولید تجهیزات پزشکی افزود: مسائل و مشکلاتی در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد که انجمن تولید کنندگان برای رفع آن ها تلاش کرده است که در برهه های مختلف مواضع خود را در خصوص مشکلات اعلام کند تا بتوانیم به مسئولان آدرس درستی ارائه دهیم و آن ها هم با عزمی که دارند بروکراسی های اضافه را حذف کنند و سیاست گذاری غلطی که بارها تجربه کرده ایم ادامه نیابد.

قاسمی به مسئولان توصیه کرد: باید از نرخ گذاری چندگانه ارز که بعد از انقلاب بارها خطرات آن را دیده ایم پرهیز کنیم و بدانیم که قیمت گذاری دستوری با ذات تولید کمی و کیفی در تضاد است. همچنین تولیدکننده برای ادامه فعالیت نیاز به سرمایه در گردش دارد. بنابراین نباید از سود کردن تولیدکننده نگران باشیم؛ چرا که این سود به طور حتم به چرخه اقتصادی همین کشور بر می گردد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا