هر ماه افتتاح یک کارخانه و بهره برداری از پنج محصول جدید پزشکی

به‌روزترین‌ها| محمد هاشمی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در نمایشگاه آفتاب گفت: خیلی از موانعی که در تولید وجود دارد مسائل بروکراتیک و وجود چند ارگان است که باید یک مجوز تولید دهند که باعث وقت کشی هایی می شود که در مسیر ارائه مجوز صورت می گیرد. در این راستا سازمان غذا و دارو امسال تسهیل گری واقعی در این امر دارد.

وی افزود: برای مثال در حوزه مکمل پرونده هایی که 6 ماه زمان برده و هیچ اتفاقی برای آن ها رخ نداده بود به روز رسانی شد و اکنون هیچ پرونده مانده ای که نیاز به بازنگری داشته باشد روی میز نداریم. بنابراین هر پرونده ای در دست داریم از هفته قبل است.

هاشمی ادامه داد: حدود هزار و 700 شرکت تجهیزات پزشکی داریم که سازمان غذا و دارو تاکید بسیاری دارد که آن ها به سمت دانش بنیان حرکت کنند و حدود یک چهارم آن ها نیز دانش بنیان هستند. در این راستا 2 سال است که سازمان غذا و دارو نمایشگاه دانش بنیان برگزاری می کند و به دنبال این است که تولید دانش بنیان را توسعه دهد.

وی با اشاره به نظر رئیس سازمان غذا و دارو درباره توسعه تولید  ادنش بنیان ها تاکید کرد: همانطور که در تولید باید جهش داشته باشیم باید در حوزه صادرات هم حداقل تمامی امکاناتی که اختیار سازمان غذا و دارو است را فراهم کنیم.

اعلام آمادگی برای حمایت از نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی

اسحاق عامری معاون فنی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: برنامه ای در اداره کل تجهیزات پزشکی داریم که بتوانیم ماهانه حداقل پنج محصول جدید و حداقل یک کارخانه جدید در صنعت پزشکی ایجاد کنیم؛ شعارمان هم این است که قانون گذاری خوب با ما و سرمایه گذاری و ورود به حوزه تولید نیز با بخش خصوصی باشد.

وی با ابزار خرسندی از ایجاد نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در شهرآفتاب افزود: به نمایندگی از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت این قول را می دهم که هر هیئت خارجی که مهمان ما شد به طور حتم از همین فرودگاه حضرت امام(ره) به این مجموعه بیاید و از آن بازدید کند. این مسئول ادامه داد: دایر شدن این نمایشگاه کار ما را بسیار راحت کرده است؛ چرا که تا پیش از این، انتخاب اینکه مهمان مان را کجا ببریم بسیار سخت بود اما اکنون وضعیت تغییر یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا