تایر گران نخرید؛ گران فروشی لاستیک خودرو را گزارش دهید

به‌روزترین‌ها| جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران درباره اختلاف قیمت لاستیک از کارخانه تا بازار به به‌روزترین‌ها گفت: در صورتی که فروشنده ای اقدام به گران فروشی لاستیک خارج از قیمت مصوب کند، تخلف انجام داده است؛ چرا که براساس قانون مصرف کننده باید تایر را با قیمت مصوب اعلامی تهیه کند.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران با بیان اینکه فروش برخی از تایرها زیر قیمت مصوب انجام می شود، اظهار داشت: لاستیک خودروهای سواری با سایز ۱۵، ۱۶ یا ۱۷ اغلب با قیمت کمتر از نرخ مصوب به دست مشتری می رسد.

میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا همچون بعضی از محصولات در بازار تایر نیز شاهد حضور بازار سیاه هستیم یا خیر؟ بیان کرد: برای لاستیک با سایز ۱۴ در حال حاضر بازار سیاه وجود ندارد، اما تایرهای سایز ۱۳ به دلیل حجم بالای تقاضا همچنان گرفتار بازار سیاه هستند.

وی با اشاره به راهکارهایی که می تواند به رفع معضل بازار سیاه در این حوزه کمک کند اضافه کرد: با افزایش ضریب تولید، امیدواریم به زودی بازار سیاه برای تمام تایرها حذف شود. البته تحقق این مهم مشروط بر اتخاد تصمیم های درست از سوی وزارت صمت جهت سیاست گذاری صنعت و بازار تایر است.

میرزایی ادامه داد: تایر سازان در حال حاضر با بحران تامین نقدینگی جهت توسعه تولید و تامین ارز برای خرید مواد اولیه مواجه هستند، این درحالی است که وزارت صمت به وارد کنندگان تایر ارز نیمایی اختصاص می دهد. به طوری کلی نیز می توان ادعا کرد که میزان تولید تایر کشور پاسخگو نیاز بازار داخلی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا