فرصت پایانی ایران خودرو و سایپا برای خروج از ماده 141 قانون تجارت

به گزارش به‌روزترین‌ها، ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به آخرین وضعیت سهام 2 شرکت بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو در بازار سهام گفت: طبق دستورالعمل پذیرش بورس تهران، شرکت‌هایی که در سه سال مالی متوالی یا چهار سال متناوب از پنج سال گذشته، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده‌اند و زیان انباشته آنها بیش از نیمی از سرمایه آنها باشد، پذیرش آنها در بورس لغو و به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.

وی افزود: طی ارائه صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ از سوی 2 خودروساز بزرگ کشور، انتشار جزییات آن ها در تیر ماه ۱۴۰۲ بر روی سامانه کدال و برگزاری مجمع این شرکت‌ ها، ایران خودرو و ساپیا دوباره مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند و در زمره شرکت‌های لغو پذیرش قرار گرفتند.

جعفری ادامه داد: طبق این دستورالعمل، هیات پذیرش اقدام به تشکیل جلسه و از شرکت‌های ناشر درخواست توضیح کرد و به آن ها فرصت یک ساله‌ای را برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت داد.

فرصتی که به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی و در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

گفتنی است هیات پذیرش بورس تهران در یک سال گذشته جلسات منظمی را هر سه ماه یکبار با ایران خودرو و سایپا برگزار و راه‌ های خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را بررسی کرده‌ اند. بر همین اساس نیز جلسه سوم هیات پذیرش برای ایران خودرو هفته گذشته برگزار و برای سایپا نیز امروز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا