فراری اولین خودروی برقی خود را با یک صدای اصیل تولید خواهد کرد

به‌روزترین‌ها| حدود سه سال از زمانی که فراری با اعلام برنامه خود برای تولید یک خودروی برقی، اقدامی غیرقابل باور انجام داد، می‌گذرد. اولین اسب پرنسینگ با آلایندگی صفر هنوز در برنامه تولید 2025 قرار دارد و به معنای واقعی و مجازی قرار است سروصدا ایجاد کند.

بنابراین با وجود حذف کامل موتور احتراق داخلی، خودروی برقی ساخت مارانلو کاملاً بی‌صدا نخواهد بود. این در حالی است که برخی خودروهای برقی مانند هیوندای یونیک ۵ N صداهای مصنوعی موتور احتراقی تولید می‌کنند و حتی تعویض دنده‌های شبیه‌سازی شده دارند، فراری به چیزی متفاوت اشاره می‌کند.

فراری به دنبال حفظ اصالت صدای موتور در محصول الکتریکی خود

امانوئله کاراندو، مدیر بازاریابی محصول و هوش تجاری در گفتگو با مجله Drive استرالیا در این باره گفت: «صدای موتور همیشه در فراری اصیل است.» بنابراین این «یک فراری واقعی» خواهد بود، اگرچه مشخص نیست که چه نوع صدایی تولید خواهد کرد.

تنها راه برای تولید یک صدای «اصیل»، اشاره به ویز موتور الکتریکی است. مهندسان می‌توانند آن را از طریق بلندگوها تقویت کنند، اما در آن صورت نمی‌توان انتظار صدایی اصیل داشت.

به هر حال این صدا هرچه باشد، قرار است خودروهای الکتریکی فراری احساست متفاوتی نسبت به مدل های فعلی ایجاد کنند. تولید یک خودروی برقی مسئله بزرگی است و از همین موضوع می توان فهمید که چرا فراری هنوز در این زمینه رازدار باقی مانده است.

این خودروساز درباره برنامه های خود اطلاعات چندانی ارائه نداده است، اما می‌دانیم که در یک مرکز تولید جدید که در این روزها در مارانلو در حال نهایی شدن است، محصولات جدید ساخته خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این مدل نامگذاری‌نشده در سال ۲۰۲۶، یعنی اولین سال کامل عرضه آن، پنج درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص دهد.

تولید موتورهای محبوب احتراق داخلی متوقف نمی‌شود

هرچند فراری به دنبال تولید خودروهای الکتریکی است اما ورود یک خودروی برقی به پایان عمر موتور ۱۲ سیلندر منجر نخواهد شد، زیرا فراری قصد دارد تا زمانی که تولید این نوع موتور ممنوع نشده، آن را ادامه دهد.

در این باره کاراندو به طرفداران اطمینان می‌دهد: مالکان پردرآمد خواهند بود که تصمیم می‌گیرند آیا می‌خواهند یک موتور بنزینی خالص، یک هیبریدی برقی-بنزینی، یا یک خودروی برقی داشته باشند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به نظر می‌رسد که فراری زودتر از رقیب دیرینه خود یعنی لامبورگینی به بازار خودروهای برقی گام بگذارد، زیرا لامبورگینی تا سال ۲۰۲۸ مدل لانزادور، یک گرن‌تورر دو نفره را معرفی نخواهد کرد.

فراری پیش‌بینی می‌کند که تا پایان این دهه، ۴۰ درصد از فروش سالانه خود را به خودروهای بدون موتور احتراق داخلی یعنی خودروهای الکتریکی اختصاص دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا