۱۳ خودروی جدیدی که تولید آن‌ها برای سال ۲۰۲۵ متوقف می‌شود

به‌روزترین‌ها| جایگزینی خودروهای جدید یک رویداد سالانه در صنعت خودروسازی است، مدل‌های کاملاً جدید یا بازطراحی شده، جای مدل‌های سال گذشته را می‌گیرند. صرف‌نظر از اینکه وضعیت اقتصادی چقدر قوی یا ضعیف باشد، می‌توان هر سال منتظر یک ناوگان تازه از خودروها، کامیون‌ها و شاسی‌بلندها بود، در حالی که خودروهایی که جذابیت خود را از دست داده‌اند یا از نظر فناوری قدیمی شده‌اند، از خط تولید حذف می‌شوند.

معمولاً توقف تولید یک خودرو به دلیل کاهش فروش است، اما تغییر در ترجیحات مصرف‌کنندگان نیز می‌تواند موجب این شود که مدل‌های موجود از خط تولید خودروسازان حذف شوند. در سال‌های اخیر، صنعت خودروسازی به شدت انتخاب‌های خود در بخش خودروهای سواری را کاهش داده تا حدی که تقریباً منقرض شده است.

به‌طور مثال، برندهای بیوک و لینکلن اکنون فقط شامل شاسی‌بلندها هستند، در حالی که فورد و شورلت تقریباً از فروش خودروهای سواری خارج شده‌اند، و تنها خودروهای آنها برای سال ۲۰۲۵ به ترتیب موستانگ و کوروت هستند.

از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان هوشمند می‌توانند انتظار تخفیف‌های بسیار خوب و مشوق‌های سخاوتمندانه‌ای داشته باشند تا موجودی نمایندگی‌ها را کاهش دهند، در اینجا نگاهی سریع به برجسته‌ترین مدل‌هایی که در پاییز پیش رو از خط تولید خودروسازان حذف خواهند شد، داریم:

آئودی R8: خودروی اسپورت آئودی با موتور V10 که سریع بود، اما خشمگین نبود و توانایی همراهی با رانندگی روزمره بدون عذاب را داشت. گفته شده که این خودرو باید در پایان سال مدل ۲۰۲۳ متوقف شود، اما افزایش فروش آن را برای یک دوره دیگر نجات داد.

شورلت کامارو: شورلت مدل معروف کوپه و تبدیل‌پذیر کامارو را که اولین بار در سال مدل ۱۹۶۷ به عنوان پاسخی به موستانگ فورد عرضه شد، از خط تولید خارج می‌کند. این خودرو به عنوان آخرین هدیه به هواداران در نسخه کلکسیونری برای سال ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شورلت مالیبو: آخرین سدان این برند در سال ۲۰۲۵ از خط تولید خارج می‌شود. این نام در خط تولید خودروهای سواری شورلت برای مدت بیش از ۶۰ سال حضور داشته و طی این دوره نزدیک به ۱۰ میلیون مالیبو فروخته است.

دوج دورانگو: این شاسی‌بلند سه ردیفه کاملاً ناپدید نمی‌شود، بلکه بازطراحی شده و با نام استیلت عرضه خواهد شد.

فورد اج: شایعه شده که شاسی‌بلند متوسط دو ردیفه فورد چندین سال است که در آستانه توقف تولید قرار دارد، با اینکه فروش خوبی داشته است. فورد سرانجام در سال ۲۰۲۵ با اج خداحافظی می‌کند.

فورد اسکیپ: شاسی‌بلند کراس‌اوور محبوب اسکیپ از سال ۲۰۰۰ در لیست موجودی فورد بوده و اخیراً برای سال مدل ۲۰۲۳ بازطراحی شده است. گفته می‌شود که این خودرو از خط تولید خارج می‌شود تا فضا برای تولید یک خودروی الکتریکی جدید در آینده آزاد شود.

جنسیس G70: این خودروی رقابت‌کننده با سری ۳ BMW با نقدهای مثبت شروع به کار کرد، اما مشخص شد که در زمان مناسب نبود، زیرا بخش لوکس هیوندای اکنون تمرکز خود را بر روی شاسی‌بلندها و خودروهای برقی قرار داده است.

جیپ چروکی و رینیگید: دو مدل کوچک کراس‌اوور جیپ نتوانستند برای سال ۲۰۲۵ در خط تولید باقی بمانند، که باعث می‌شود کامپس ارزان‌ترین مدل این برند باشد. اما یکی از این دو احتمالاً در آینده با نیروی برق بازخواهد گشت.

مینی کلابمن: بیشتر از یک خودرو ولی نه کاملاً یک شاسی‌بلند، مدل سه‌در ورودی عجیب برند (پنج در اگر درب عقب دو تکه عمودی را حساب کنیم) در اواخر امسال بدون جایگزین از خط تولید خارج می‌شود.

میتسوبیشی میراژ/میراژ G4: این خودرو که به دلیل شتاب ضعیف و تجهیزات پایه‌اش مورد تمسخر قرار گرفته بود، به عنوان آخرین سدان و هاچ‌بک ارزان‌قیمت از خط تولید میتسوبیشی خارج می‌شود زیرا این برند در آمریکا به یک برند تمام شاسی‌بلند تبدیل می‌شود.

نیسان GT-R: به تازگی اعلام شده که خودرو اسپورت معروف نیسان، GT-R که به «گودزیلا» مشهور است، پس از ۱۷ سال تولید، در پاییز امسال خط تولید آن متوقف می‌شود. نیسان برای پایان دادن به تولید این خودرو، مدل‌های یادبودی T-spec تاکومی و اسکاری را عرضه خواهد کرد.

نیسان تایتان: نیسان تلاش زیادی کرد تا در بازار کامیون‌های فول سایز محلی با تایتان سهمی بگیرد، اما فروش قابل توجهی نداشت.

سوبارو لگاسی: این سدان متوسط که زمانی فروش خوبی داشت، مانند دیگر سدان‌های نسل خود تا سال ۲۰۲۵ در خط تولید باقی نخواهد ماند، اما با ارتفاع بیشتر شاسی و بدنه شبیه به شاسی‌بلند، به عنوان واگن آوت‌بک سوبارو به زندگی ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا