اعتباربخشی مراکز محدود جراحی برای اولین بار در دولت سیزدهم؛ بیش از 9هزار مرکز متخلف شناسایی شد

به گزارش به‌روزترین‌ها، سیدهاشم دریاباری رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به کیفیت پایین‌ برخی از مراکز محدود جراحی نسبت به بیمارستان‌ها گفت: از این پس فرآیند اعتباربخشی برای این مراکز به صورت جدی انجام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به این که ۷۶ درصد بیمارستان‌های کشور درجه یک هستند، افزود: در اعتباربخشی مراکز جراحی محدود، این مراکز نیز مانند بیمارستان‌ها به درجات یک تا چهار تقسیم‌بندی خواهند شد.

دریاباری همچنین از آغاز دور ششم اعتباربخشی بیمارستان‌ها از ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵۴ هزار بازدید نظارتی از مراکز درمانی کشور انجام شده که نسبت به سال قبل رشد ۱۵.۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، ۹۵۴۹ مرکز متخلف به مراجع قانونی معرفی شده‌اند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته رشد ۴۵.۶ درصدی داشته است. همچنین ۵۷۶۰ مرکز غیرمجاز تعطیل شده‌اند که رشد ۴۲.۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: تعداد بیمارستان‌های دارای مجوز گردشگری سلامت از ۱۳۰ به ۲۸۶ افزایش یافته است و تاکنون پنج دوره مقدماتی و پیشرفته آموزش مهارتی گردشگری سلامت برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا