اخبار برگزیدهخودروفیدفید برتر

شیرون ۵۰۰، آخرین شاهکار بوگاتی با رنگ آبی اقیانوسی

به‌روزترین‌ها| شرکت خودروسازی بوگاتی هشت سال پیش با عرضه محصول شیرون با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار، صنعت خودرو دنیا را حیرت زده کرد. این سوپر اسپرت ساز فرانسوی چندی پیش اعلام کرد که پانصدمین دستگاه شیرون را در کارخانه خود واقع در مولشیم تولید و برای همیشه این شاهکار مهندسی را کنار خواهد گذاشت.

آخرین نسخه شیرون تفاوت های اساسی با سایر مدل های بوگاتی داشت، این خودرو به رنگ آبی اقیانوسی تزیین شده که بیانگر رنگ خودروهای مسابقه ای فرانسوی است. بوگاتی سال ۲۰۱۶ این خودرو را با رنگ آبی در نمایشگاه ژنو معرفی کرد، اما برخلاف کیفیت رنگ آبی آن سال، این خودروساز سوپر اسپرت فرانسوی از کیفیت و رنگ بالاتری در آخرین نسخه استفاده کرده است.

طراحان بوگاتی نام این رنگ آبی را اقیانوس اطلس گذاشتند و عمدتا از این رنگ در پوزه خودرو یا قسمت جلو استفاده شده است. همچنین بر روی در این نسخه، افتخارات و دستاوردهای بوگاتی شیرون در شکستن رکورد سرعت به صورت دست نویس حک شده است. علاوه بر این، بوگاتی برای افزایش اعتبار آخرین نسخه عدد ۵۰۰ که بیانگر پانصدمین خودرو تولیدی است را در اسپویلر عقب، درپوش های چرخ و درب موتور حک کرده است.

بوگاتی را می توان اسطوره هارمونی معرفی کرد، این خودروساز کابین خودرو را با چرم آبی رنگ به صورت دست دوز تزیین کرده است تا بیشترین انطباق را با رنگ بدنه داشته باشد. داشبورد و فرمان آخرین نسخه شیرون نیز به فیبر کربن مزین شده، بوگاتی برای نشان دادن اصالت صندلی های آخرین نسخه خودرو نامبرده را با رنگ پرچم فرانسه طراحی کرده است.

از نظر فنی در آخرین نسخه شیرون از یک موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با آرایش دبیلیو مجهز به ۴ توربو شارژر استفاده شده است. این موتور ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است که به لطف گیربکس اتوماتیک دو کلاچه می تواند در مدت ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. باتوجه به قدرت بالای این خودرو، فرانسوی ها سرعت شیرون را در ۴۳۹ کیلومتر در ساعت محدود کردند.

برند بوگاتی، خودروها را براساس عملکرد بالا، پیچیدگی مهندسی، ظرافت طراحی و ایمنی طراحی و تولید می کند. کریستوف پیوچون مدیرعامل شرکت خودروسازی بوگاتی در خصوص تولید آخرین نسخه شیرون اظهار داشت: شیرون نماد دوران طلایی بوگاتی و ارزش های طراحی و تولید سوپر اسپرت است. این اثر هنری سفر هشت ساله باشکوهی را به پایان رساند که در سر تا سر جهان بیانگر پیشرفت صنعت خودروسازی بود.

دستاوردهای این محصول در نسخه پانصدمین نشان از میراث داری تاریخ خودرو است که برای همیشه در صنعت خودروسازی از آن به عنوان یک افسانه یاد خواهند کرد، شیرون نسخه پانصدمین در ماه میلادی جاری رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا