آغاز تحولات در حوزه مسکن سازی؛ ١٨ هزار هکتار زمین آماده ساخت است

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ تحولات بزرگ در حوزه مسکن در راه است. ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب قرار دارد و دولت سیزدهم تاکنون ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهری تأمین کرده است. این اقدامات می‌تواند به ساخت بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی منجر شود.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این می‌تواند منجر به تحولات عمده‌ای در حوزه‌ی مسکن شود.

وی ادامه داد: طبق گزارشات دولت سیزدهم، ۴۸ هزار هکتار زمین درون محدوده شهری تأمین شده است که این تنها شامل مناطق شهری نیست و زمین‌های شهرک‌ها و روستاها را نیز در بر می‌گیرد. این در حالی است که در پروژه‌های مسکن مهر تنها ۵۹۰ هزار واحد ساخته شده و ۸ هزار هکتار زمین تأمین شده بود.

مالکی افزود: قبل از دولت سیزدهم، به دلیل فقدان برنامه‌ریزی جامع، اقدامات قابل‌توجهی در زمینه مسکن انجام نشده بود که منجر به عقب‌ماندگی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن عنوان کرد: تا کنون بیش از ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در حال اجرا یا تکمیل است و ۵۶۰ هزار واحد تحویل داده شده که این یک دستاورد بزرگ است. اگر مشکلات تامین زمین نبود، ما می‌توانستیم آمار بیشتری داشته باشیم.

مالکی توضیح داد: دولت سیزدهم با توجه به مشکلات فراوان، از تمامی ظرفیت‌ها برای تأمین زمین و ساخت مسکن استفاده کرده است. اگر تمامی زمین‌های تخصیص یافته و ظرفیت‌های بالفعل در اراضی شناسایی شده را در نظر بگیریم، پتانسیل ایجاد بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی وجود دارد که این نتیجه اراده وزارت راه و شهرسازی است.

وی تصریح کرد: برای تأمین زمین، اعتبار دولتی تخصیص داده نشده، اما منابع مورد نیاز از محل مولدسازی و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

مالکی همچنین افزود: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان شناسایی منابع صورت گرفته که بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از آن مولدسازی شده و به صورت نقدی و غیر نقدی به پروژه‌ها تخصیص یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا