اخبار برگزیدهسلامتفیدفید برتر

ضرورت تلاش برای جلوگیری از مهاجرت پزشکان با همکاری مجلس و دولت

به‌روزترین‌ها| آیین رونمایی از تالار مفاخر پزشکی ایران و استودیو سیمرغ سازمان نظام پزشکی کشور با حضور محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی و جمعی از مسئولان، پزشکان و پیشکسوتان جامعه پزشکی کشور در سازمان نظام پزشکی کشور برگزار شد.

ضرورت گرامیداشت بزرگان پزشکی ایران

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در ابتدای مراسم ضمن اشاره به اینکه گرامیداشت پیشکسوتان، بزرگان و مفاخر پزشکی ایران جزو وظایف جدی جامعه پزشکی است گفت: به اعتقاد بنده، این رونمایی و گرامیداشت اگر به اندازه تمامی فعالیت‌های سازمان نظام پزشکی ارزشمند نباشد، کمتر از آنها نیست.

وی افزود: توجه به مفاخر و پیشکسوتان و کسانی که جامعه پزشکی مرهون و مدیون آنهاست، و گرامیداشت آنها به اندازه تمام وظایف حوزه نظام پزشکی ارزشمند است.

رئیس زاده تاکید کرد: در پیش چشم داشتن یاد، نام، آثار و منش اساطیر و مشاهیر و مفاخر پزشکی ایران و به تاسی از آنان گام نهادن بر قلل رفیع طب دنیا و پیشرو بودن و هدایت این علم نافع در دنیا امری ضروری است.

رئیس زاده: در شرایط فعلی که جامعه پزشکی در برهه های مختلف خدمات شایسته ای به کشور ارائه داده، انتشار برخی مطالب علیه جامعه پزشکی بی انصافی است

وی همچنین با برخی از محتواهای تولید شده در رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: در شرایط فعلی که جامعه پزشکی در برهه های مختلف از جمله دوره کرونا خدمات شایسته ای به کشور ارائه داده، انتشار برخی مطالب علیه جامعه پزشکی بی انصافی است.

رئیس زاده اضافه کرد: متاسفانه به تازگی در یکی از برنامه های شبکه 2 سیما، شاهد ظلم و بی انصافی به جامعه پزشکی هستیم و جامعه پزشکی نسبت به انتشار این فیلم ها انتقاد جدی دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور همچنین به دخالت برخی در قالب طب سنتی در علم پزشکی و خدشه دار کردن طب ایرانی انتقاد کرد و افزود: باید با مشارکت تمام بخش ها جلوی مداخلات و مطالب شارلاتانیزم با نام سلامت و طب ایستاد. متاسفانه برخی به اسم طب سلامت جامعه را به خطر می‌ اندازند.

جامعه پزشکی از بی مهری‌ها بیمار شده

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید  جلوی انتشار برخی از محتواها را گرفت گفت: باید طی جلسه‌ای با رئیس سازمان رسانه ملی، نسبت به انتشار برخی از محتواها علیه جامعه پزشکی پیگیری جدی داشت.

ضرورت تلاش برای جلوگیری از مهاجرت پزشکان با همکاری مجلس و دولت

وی افزود: به طور حتم کمیسیون بهداشت و درمان نیز در این زمینه، جلسه‌ای با حضور رئیس قوه قضاییه خواهد داشت تا برای حل مسائل پزشکی کشور مطالبه‌گری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: جامعه پزشکی ما از بی مهری‌های نابخشودنی بیمار شده است و امروز این موضوع باعث مهاجرت تعداد زیادی از پزشکان شده است. متاسفانه نتیجه نامهربانی های برخی همین شده که نظام هزینه گزافی برای تربیت و آموزش پزشکان کرده و اکنون شاهد هستیم برخی از این نخبگان در کشورهای خارجی گلچین شده اند.

شهریاری با شاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار یک پزشک رئیس جمهور کشور شده است اضافه کرد: امیدواریم با حضور رئیس جمهور منتخب،‌ مشکلات نظام سلامت شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: در این راه مجلس نیز همراه رئیس دولت چهاردهم است و امیدواریم وزیری که سکان داری وزارت بهداشت را بر عهده می گیرد بتواند از مهاجرت جامعه پزشکی از جمله پزشکان، پرستاران و هرکسی در این حیطه خدمت می کند جلوگیری کند.

رئیس جمهور منتخب در راستای بهبود شرایط پزشکی بکوشد

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم رونمایی از تالار مفاخر پزشکی ایران نیز بیان داشت: علم پزشکی با گذر زمان پیشرفت می‌کند و هر تمدنی که عرض و طول بیشتری داشته علم پزشکی اش به همان میزان رشد و اعتبار داشته است.

حداد عادل: از دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب می‌ خواهیم در راستای بهبود شرایط پزشکی در ایران بکوشد.

وی با اشاره به اینکه اقدام سازمان نظام پزشکی در بزرگداشت یاد و نام پزشکان قدیم و معاصر از جنس تاریخ علم و پزشکی است افزود: از دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب می‌ خواهیم در راستای بهبود شرایط پزشکی در ایران بکوشد. پزشکان و جامعه سلامت ما در جبهه و روزهای سخت امتحان پس داده اند و در دوران کرونا نیز شاهد تلاش آنها بودیم.

حداد عادل ادامه داد: به ویژه در آن دوران، حل مشکلات سلامت جامعه امکان پذیر نبود مگر بخاطر کادر بهداشت و درمان که احتمال ابتلا و فوت را به جان خریدند. بنابراین می توان گفت این رونمایی از تالار مفاخر پزشکی در ایجاد حس خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا