اخبار برگزیدهخودروفناوری های نوینفناوری و خودروفیدفید برترموبایلنرم‌افزار

رانندگی ایمن با گوگل و سامسونگ؛ دستیار صوتی هوش مصنوعی به جاده ها می آید

گوگل دستیار هوشمند خود را در پلتفرم اندروید اتو یا همان دستیار صوتی رانندگی باز طراحی کرده است. این تغییر جدید شباهت زیادی به دستیار صوتی اپل «سیری» دارد و این ویژگی بر روی گوشی‌ های گلکسی سامسونگ قابل مشاهده است.

به‌روزترین‌ها| ادغام گوشی‌ های هوشمند با خودروها به بخشی جدایی‌ ناپذیر از رانندگی مدرن تبدیل شده است و اندروید اتو در این تحول پیشتاز است. گوگل با انتشار مداوم ویژگی‌ ها و به‌ روزرسانی‌ های جدید، بهبود مستمر تجربه کاربری اندروید اتو را دنبال می‌ کند. آخرین تغییر در این حوزه، طراحی جدیدی است که برای دستیار گوگل ارائه شده و در آن از دستیار صوتی اپل الهام گرفته است.

دستیار گوگل برای رابط کاربری گوشی‌ های سامسونگ گلکسی باز طراحی شده است. این نشان بصری جدید، فعالیت و پردازش درخواست‌ ها توسط دستیار را نمایش می‌ دهد.

هرچند برخی کاربران آن را در حین رانندگی می پسندند اما بعضی دیگر، آن را حواس‌ پرت‌ کن می‌ دانند. به خصوص که در صفحه نمایش آن از المان های گرافیکی استفاده شده است.

ارائه دستیار صوتی رانندگی با همکاری گوگل و سامسونگ

بر اساس اطلاعات موجود، این طراحی جدید بر روی گوشی گلکسی Z Fold 6 با اجرای اندروید اتو نسخه 12.5 نمایان می‌شود و احتمالاً برای دیگر گوشی‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI 6.1 یا One UI 6.1.1 نیز در دسترس قرار می گیرد.

این تغییر طراحی نمونه دیگری از هم‌ افزایی روزافزون میان سامسونگ و گوگل است. در سال‌های اخیر، سامسونگ اپلیکیشن اسمارت تینگز را به اندروید اتو معرفی کرده که امکان کنترل آسان دستگاه‌ های هوشمند خانه را مستقیم از داشبورد خودرو فراهم می‌ کند.

هنگام اتصال یک گوشی سامسونگ به اندروید اتو، مجموعه‌ ای منحصر به‌ فرد از آیکون‌ های نرم افزار بر روی صفحه ظاهر می‌ شوند که هماهنگی بصری ویژه‌ ای برای کاربران سامسونگ ایجاد می‌ کند.

گوگل فعالانه در تلاش است تا اندروید اتو را هوشمند تر و ایمن‌ تر سازد و به‌ زودی از هوش مصنوعی بهره می‌ برد تا خلاصه‌ ای از پیام‌ های ورودی به کاربر ارائه و وسوسه نگاه کردن به گوشی در حین رانندگی را کاهش دهد

گذشته از جنبه‌ های ظاهری، گوگل فعالانه در تلاش است تا اندروید اتو را هوشمند تر و ایمن‌ تر سازد. ویژگی جدیدی که به‌ زودی معرفی خواهد شد از هوش مصنوعی بهره می‌ برد تا خلاصه‌ ای از پیام‌ های ورودی به کاربر ارائه و وسوسه نگاه کردن به گوشی در حین رانندگی را کاهش دهد.

برای مالکان خودروهای برقی، اندروید اتو اکنون قابلیتی را معرفی کرده است که اطلاعات لحظه‌ ای باتری را با نقشه‌ های گوگل به اشتراک می‌ گذارد. این ادغام به رانندگان اجازه می‌ دهد تا ارزیابی کنند آیا شارژ کافی برای رسیدن به مقصد دارند یا خیر؟

رانندگی ایمن تر با دستیار صوتی رانندگی هوشمند

اگرچه طراحی شبیه به سیری برای دستیار گوگل ممکن است باعث اختلاف نظر میان کاربران شود اما به طور کلی به نظر می‌ رسد که گوگل به گسترش قابلیت‌ های اندروید اتو متعهد است؛ از همکاری تنگاتنگ‌ تر با سامسونگ گرفته تا ویژگی‌ های هوشمند مختص خودروهای برقی، اندروید اتو به سرعت در حال تبدیل شدن به یک همراه جامع برای رانندگان است.

در کل آینده اندروید اتو نوید تجربه‌ ای هوشمند تر و ایمن‌ تر در رانندگی می‌دهد. با باز طراحی دستیار گوگل و ویژگی‌ های هوشمند، تمرکز رانندگان بر جاده حفظ می‌ شود. هوش مصنوعی پیام‌ ها را خلاصه می‌ کند و اطلاعات باتری خودروهای برقی با نقشه‌ های گوگل به اشتراک گذاشته می‌ شود.

همکاری نزدیک گوگل و سامسونگ نیز به توسعه و یکپارچگی بهتر این پلتفرم کمک می‌ کند. این تغییرات به افزایش ایمنی و راحتی رانندگان و بهبود تجربه کلی رانندگی منجر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا