اقتصاد ایرانفیدفید برترمسکن

اولویت وزارت راه؛ خانه‌دار شدن دهک‌های پایین با تکمیل یک میلیون واحد مسکونی

بیات‌منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: اولویت اصلی این وزارتخانه در بخش مسکن، تکمیل و تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ مسعود بیات‌منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اولویت اصلی این وزارتخانه در بخش مسکن، تکمیل و تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است گفت: این امر باید با استفاده بهینه از ظرفیت بانک‌ها و در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برسد

وی در جلسه آسیب‌شناسی این طرح، با اشاره به مشکلات عمده‌ای که در تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود دارد، تصریح کرد: شناسایی متقاضیان واقعی مسکن یکی از محورهای اصلی راهبردهای وزارت راه و شهرسازی است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین بیان کرد: این وزارتخانه باید با شناسایی دهک‌های کم‌درآمد جامعه، مسکن مورد نیاز این گروه‌ها را تأمین کند.

وی تأکید کرد: وظایف ستادی مانند پشتیبانی و حل مشکلات تأمین مالی باید در ستاد وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود، در حالی که امور اجرایی باید به شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه واگذار گردد.

در ادامه این جلسه، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با اشاره به ضرورت تغییر نگرش و سیاست‌های موجود در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: تأمین مالی و تسهیلات بانکی یکی از مهم‌ترین چالش‌های این طرح است و باید در شورای عالی مسکن مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: در سال‌های گذشته اقدامات مثبتی در زمینه تأمین مالی از طریق بازار سرمایه صورت گرفته و جذب سرمایه‌های خرد می‌تواند یکی از ابزارهای کارآمد برای تأمین مالی پروژه‌های مسکونی نهضت ملی باشد.

این تلاش‌ها، به‌ویژه برای حمایت از دهک‌های کمتر برخوردار، در راستای سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا