بورسفیدفید برتر

همتی: رئیس جدید بورس باید در وسط میدان باشد و با فساد مقابله کند! 

همتی وزیر اقتصاد در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس بر اهمیت سه موضوع کلیدی تاکید کرد و از رئیس جدید سازمان خواست که به سرعت و با جدیت به آنها رسیدگی کند.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد به طور مشخص از رئیس سازمان بورس خواست که به شکلی فعال و همه‌ جانبه در وسط میدان حضور داشته باشد و گفت: این انتظار وجود دارد که رئیس سازمان به صورت ماهانه با خبرنگاران و فعالان بازار سرمایه جلساتی برگزار کند و با صراحت و شفافیت به مسائل مختلف بازار پاسخ دهد.

دومین نکته‌ای که همتی بر آن تاکید داشت، برخورد قاطع با فساد و ایجاد شفافیت در عملکرد بورس بود. وی در این باره افزود: گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از برخی نارضایتی‌های فعالان بازار به گوش او رسیده است و بر لزوم مقابله با تخلفات احتمالی و افزایش شفافیت در بازار تأکید کرد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت رشد اقتصادی، کنترل تورم و جلوگیری از بیکاری اشاره و تاکید کرد: مسئولان باید به نتایج عملی توجه کنند و خروجی جلسات و اقداماتشان مشخص باشد.

همتی با انتقاد از وضعیت فعلی بازار سرمایه ایران که مارکت کپ آن در مقایسه با برخی شرکت‌های بین‌المللی ناچیز است، از رئیس جدید سازمان بورس خواست که برای بهبود وضعیت و افزایش ارزش بازار فکری اساسی کند.

وی همچنین به مشکلاتی نظیر قطعی برق و تاثیر منفی آن بر تولید اشاره کرد و بیان داشت: این مسائل باعث می‌شوند تا برنامه‌های اقتصادی کشور به اهداف پیش‌بینی‌شده نرسند.

همتی در ادامه به موضوع تخصیص ارز نیمایی اشاره کرد و با اشاره به تخصیص ارز به محصولاتی مانند قهوه، خواستار بهبود روند تخصیص ارز در دولت و بانک مرکزی شد.

وزیر اقتصاد همچنین تأکید کرد: بورس باید به مرکز اصلی تأمین مالی کشور تبدیل شود و بار مالی که بر دوش سیستم بانکی است، کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری تیم اقتصادی دولت برای کنترل نرخ بهره و تکیه بر بازار سرمایه برای تأمین مالی افزود: از رئیس جدید سازمان بورس انتظار دارم تا شرایط فعلی بازار که با کاهش فعالان مواجه شده است، را بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا