توسعه صنعت بیمه در گرو تمرکز بر نظارت و پرداخت به موقع
خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در تشریح برنامه ها و اولویت های بیمه مرکزی گفت: اولویت اصلی ما در بیمه مرکزی موضوع نظارت است.
به گزارش بهروزترینها؛ پرویز خوش کلام خسروشاهی درباره اولویت های بیمه مرکزی بیان داشت: رویکرد جدید ما در بیمه مرکزی افزایش رضایت مردم و جامعه به صورت معنادار به صنعت بیمه است.
اولویت اصلی بیمه، نظارت است
وی با اشاره به محورهای فعالیت بیمه مرکزی در آینده گفت: آنچه اولویت اصلی ما است مسئله نظارت است. بیمه مرکزی سه محور نظارت، توسعه و بیمه گری را بر عهده دارد با این حال اولویت اصلی بیمه مرکزی موضوع و محور نظارت است.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به سایر برنامه های این سازمان اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های ما افزایش توانگری و کنترل رفتارهای شرکت های بیمه ای در بازار و صنعت بیمه است. اگر توانگری شرکت های بیمه ای افزایش یابد بدون شک این شرکت ها در پرداخت ها بازدهی مناسبی دارند.
خسروشاهی درباره رویکردی که بیمه مرکزی در حوزه های اجتماعی دنبال می کند ادامه داد: بیمه مرکزی به دنبال افزایش رضایت اجتماعی است و شرکت های بیمه ای به دنبال کسب سود و منفعت خود هستند. با این حال وظیفه ما ایجاد تعادل حوزه رضایت اجتماعی و جلوگیری از ضرر و زیان شرکت های بیمه است.
وی تاکید کرد: امروز باید ارتباط بیمه مرکزی با مصرف کنندگان صنعت بیمه کم هزینه شود ما از ظرفیت نهادهای صنعتی در این رابطه حداکثر بهره را می بریم.
باید پرداخت شرکت های بیمه ای درست و به موقع باشد
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به برنامه های آتی کلی این سازمان بیان داشت: در زمینه توسعه عملکرد صنعت بیمه، تلاش می کنیم تا پرداخت های شرکت های بیمه به درستی و در زمان مناسب صورت بگیرد.
خسروشاهی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بیمه عمر و انجام فعالیت های فرهنگی در این حوزه اضافه کرد: امروز نیازمند افزایش جذابیت برای بیمه عمر و زندگی هستیم. در این رابطه بیمه مرکزی باید آگاهی بیمه گذاران به صورت بالفعل و بالقوه را افزایش دهد.