اخبار برگزیدهبازارسلامتفناوری

ایران فارما 1403، نمایش اقتدار ملی در صنعت داروسازی

ایران فارما، بزرگترین نمایشگاه دارویی کشور، به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای نمایش توانمندی‌های صنعت داروسازی و تبادل دانش فنی و تجربیات بین‌المللی در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. این نمایشگاه فرصتی منحصر به فرد برای شرکت‌های داخلی و خارجی فراهم می‌آورد تا در فضایی تعامل‌پذیر، به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند و با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در این حوزه آشنا شوند.

هدف اصلی این رویداد، ترویج همکاری‌های بین‌المللی و تقویت زنجیره تأمین دارو در کشور است؛ به طوری که شرکت‌کنندگان بتوانند در محیطی پویا و خلاق، به گسترش بازارهای صادراتی و ارتقای کیفیت تولیدات خود بپردازند.

به‌روزترین‌ها| سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری نهمین نمایشگاه ایران فارما درباره سرانجام اینکه اساسنامه سازمان سال ها است که روی زمین مانده است گفت: به زودی این اساسنامه برای طی کردن مراحل قانونی به هیئت دولت ارسال می شود؛ وزیر بهداشت مصمم است که این اساسنامه بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها در همسایگی ایران از امکانات زیادی در حوزه دارویی برخوردار هستند اضافه کرد: صنایع داروسازی ما با حداقل امکانات در حال انجام کارهای بزرگی هستند و برگزاری نمایشگاه ایران فارما نیز درهمین راستا است.

پیشرفت های چشمگیر صنعت داروسازی

معاون وزیر بهداشت به برگزاری نهمین نمایشگاه ایران فرما اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه ایران فارما با نمایش توانمندی‌های صنایع دارویی کشورمان، حس اقتدار ملی تداعی را می کند که حاصل وفاق در زنجیره تامین و تولید دارویی است.

این مقام مسئول درباره افتخارات صنایع داروسازی کشور تاکید کرد: هرچند در گذشته نسبت به واردات ماشین‌آلات داروسازی اقدام می کردیم اما امروز خود تولیدکننده بخش مهمی از نیاز زیرساختی این صنایع هستیم. همچنین در حوزه بسته‌بندی داروها پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و حتی امروز ظروف بسته‌بندی داروها را صادر نیز می‌کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته ایم افتخارات صنعت داروسازی را به درستی به دنیا نشان دهیم ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ایران فارما با معرفی دستاوردها این صنعت به دنیا، کمک زیادی در توسعه آن خواهد کرد. در این راستا در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در مشکل رفع تعهد ارزی دارند با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی، مشکلات شان را برطرف خواهیم کرد.

همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف

محمد عبده زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نیز با اشاره به اینکه نهمین دوره ایران فارما با شعار «همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف» در مصلی تهران برگزار خواهد شد گفت: این شعار در راستای وفاق ملی تعیین شده است و امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف بتوانیم توسعه صادرات و زیرساخت‌های تولید دارو در کشور را در قالب برنامه هفتم توسعه به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ایران فارما نسبت به سرمایه گذاران خارجی در کشور رویکرد مثبتی دارد اضافه کرد: صنعت داروسازی از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند و با توجه به توسعه و عمق دانش داروسازی بحث انتقال تجربیات با کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

این داروساز با اشاره به نهمین نمایشگاه ایران فارما تاکید کرد:  این رویداد 2 رویکرد مشخص دارد که شامل استقبال صنعت داروسازی از سرمایه گذاری خارجی و توسعه صنعت داروسازی در کشور با انتقال دانش فنی و تولیدات مشترک برون مرزی  می شود.

حضور پررنگ داروسازان خارجی در ایران فارما

مهدی پیرصالحی نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نیز بیان داشت: در نمایشگاه بین المللی ایران فارما که با حضور وزیر بهداشت ۱۱ مهرماه در مصلای امام خمینی افتتاح می شود، ۱۱ رویداد در حوزه صنعت داروسازی و صنایع وابسته و پنل‌های تخصصی و نشست های دانشجویی برپا خواهد شد.

وی افزود: نشست‌هایی با نسل «زد» که آینده سازان داروسازی هستند، نیز در حاشیه این نمایشگاه بین المللی برپا می‌شود و همچنین به بحث های هوش مصنوعی، داروهای تخصصی، شرکت های دانش بنیان و غیره پرداخته خواهد شد.

مرتضی خیرآبادی عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نیز درباره برگزاری ایران فارما، بزرگترین رویداد دارویی کشور گفت: علی رغم تمایل بسیاری از شرکت های تولیدکننده دارو برای حضور در این رویداد، اما تنها شرکت هایی در ایران فارما حضور خواهند یافت که به نحوی به تولید ملی کمک کنند.

گفتنی است نهمین نمایشگاه ایران فارما از 11 تا 13 مهرماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) با حضور 414 شرکت داخلی و 323 شرکت خارجی از 25 کشور جهان برگزار خواهد شد. همچنین بر اساس ثبت نام های صورت گرفته پیش بینی می شود از این رویداد بیش از 40 هزار نفر بازدید کنند.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا