فیدفید برترفین تک و فناوریموبایل

دوربین آیفون 16؛ چگونه مانند یک حرفه‌ای عکاسی کنید

کنترل دوربین آیفون 16 یک ویژگی جدید و منحصر به‌فرد است که استفاده از دوربین را به سطحی حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر ارتقا می‌دهد. این کنترل، ترکیبی از یک دکمه مکانیکی و یک اسلایدر حساس به لمس است که در دو سوم پایینی لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته است.

طراحی هوشمندانه آن مانع از لمس تصادفی شده و امکان انجام تنظیماتی چون زوم، نوردهی و انتخاب سبک‌های عکاسی مختلف را به کاربران می‌دهد. به کمک این قابلیت، تجربه عکاسی و فیلم‌برداری کاربران ساده‌تر، سریع‌تر و خلاقانه‌تر خواهد شد.

به‌روزترین‌ها| یکی از جذاب‌ترین نوآوری‌ها در آیفون 16، کنترل دوربین است؛ یک افزونه سخت‌افزاری که مختص گرفتن تصاویر و ضبط ویدیو است. این کنترل ترکیبی هوشمند از یک دکمه مکانیکی و یک اسلایدر حساس به لمس است. با این حال، برخی کاربران متوجه شده‌اند که استفاده از آن کمی چالش‌برانگیز است. در اینجا نحوه‌ی تسلط بر آن توضیح داده شده است.

کنترل دوربین آیفون 16: چیست؟

کنترل دوربین جدید در هر چهار مدل از آیفون‌های امسال قرار دارد: آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس. این کنترل در محل مشابهی در هر چهار مدل قرار دارد، یعنی در دو سوم قسمت پایین لبه‌ی سمت راست دستگاه.

برخلاف دکمه‌های دیگر گوشی، این دکمه همسطح با لبه‌ی آیفون است و کمی بیرون‌زده نیست. این طراحی مانع از فعال شدن تصادفی آن می‌شود و باعث می‌شود دیگر عکس‌های ناخواسته از داخل جیب خود نگیریم.

کنترل دوربین: چگونه از آن استفاده کنیم؟

این کنترل به دو صورت عمل می‌کند: با فشردن آن، مانند یک دکمه عادی پاسخ می‌دهد. با کشیدن انگشت روی آن، مانند یک سطح کوچک حساس به لمس عمل می‌کند. این قابلیت دوم به شما امکان می‌دهد تا کارهای بیشتری با آن انجام دهید. نکات زیر به شما در تسلط بر آن کمک می‌کنند.

با اولین لمس، دوربین را حتی در حالت استندبای فعال می‌کنید. می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که به جای یک کلیک، به دو کلیک نیاز داشته باشد. همچنین می‌تواند با برنامه‌های دیگر مانند اینستاگرام یا ذره‌بین نیز کار کند. بار دوم که آن را فشار دهید، عکس می‌گیرد و اگر آن را نگه دارید، شروع به ضبط ویدیو می‌کند. توجه داشته باشید که ضبط ویدیو زمانی متوقف می‌شود که انگشت خود را از روی دکمه بردارید.

مکانیزم کشیدن نیز وجود دارد. با کشیدن انگشت می‌توانید زوم کنید، نوردهی یا عمق میدان را تنظیم کنید، یا سبک‌های عکاسی و تن را انتخاب کنید. این روش بسیار چندکاربره است و تجربه‌ای بسیار ساده‌تر و بدون آیکون از استفاده از دوربین آیفون را به ارمغان می‌آورد.

کنترل دوربین: می‌توانید از این تنظیمات استفاده کنید

نوردهی: میزان روشنایی یا تاریکی تصویر یا ویدیو را تنظیم می‌کند. تنظیمات -2 تصویر را تاریک‌تر و تنظیم 2 تصویر را روشن‌تر می‌کند.

عمق: حالت پرتره را فعال کرده و میزان تاری پس‌زمینه را تنظیم می‌کند.

زوم: شما را به جلو یا عقب می‌برد.

دوربین‌ها: بین دوربین‌ها جابجا می‌شود؛ یعنی 0.5x، 1x و 2x در تمام مدل‌ها و 5x در مدل‌های پرو.

سبک: به شما امکان می‌دهد از بین سبک‌های عکاسی یکی را انتخاب کنید. گزینه‌ها شامل زنده، نورانی، ساکت و گرم هستند. هنگامی که یکی را انتخاب می‌کنید، پیش‌نمایشی از ظاهر آن را خواهید دید.

تن: آخرین تنظیم است و می‌تواند عکسی را دراماتیک‌تر یا واقع‌گرایانه‌تر کند.

کنترل دوربین: نکات ریز

برخی کاربران دریافته‌اند که کنترل جدید کمی دشوار است. این موضوع را درک می‌کنم؛ کنترل ظریفی است. اگر خیلی آرام فشار دهید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و اگر خیلی محکم فشار دهید، یک عکس ناخواسته می‌گیرید.

می‌توانید حساسیت کنترل دوربین را در برنامه تنظیمات تغییر دهید. گزینه دسترسی‌پذیری را انتخاب کنید و سپس به سراغ کنترل دوربین بروید. در اینجا می‌توانید فشار سبُک‌تر یا سنگین‌تر یا سرعت تشخیص دوبار فشردن را تغییر دهید.

کنترل دوربین: دو نکته برای تسلط بر آن

هنگام دوبار فشردن، انگشت خود را روی کنترل نگه دارید و آن را برای فشار دوم بالا نبرید. زمانی که منو را مشاهده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از نمایشگر آیفون بین آن‌ها جابجا شوید. گاهی اوقات این روش آسان‌تر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا