اخبار برگزیدهاقتصاد جهانانرژیبازارخودروفناوری و خودروفیدفید برتر

سایبرکب؛ تاکسی خودران 30 هزار دلاری تسلا رونمایی شد

تسلا در یک رویداد خاص از تاکسی خودران جدید خود به نام «سایبرکب» رونمایی کرد که قرار است با قیمتی کمتر از 30 هزار دلار در سال ۲۰۲۶ وارد بازار شود. این خودرو 2 نفره به ویژگی‌ هایی چون درهای پروانه‌ ای، فضای بزرگ برای چمدان و طراحی مینیمالیستی مجهز است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در این باره اعلام کرد: سایبرکب هزینه عملیاتی به مراتب پایین‌ تری نسبت به حمل و نقل عمومی دارد و می‌ تواند تحولی قابل توجه در صنعت حمل و نقل ایجاد کند.

به‌روزترین‌ها| تسلا در یک رویداد ویژه که در محوطه فیلم‌ سازی برادران وارنر در کالیفرنیا برگزار شد، از سایبرکب رونمایی کرد. این رویداد شامل نمایش‌ های عملی و سخنرانی طولانی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا بود.

سایبرکب یک روبوتاکسی خودران با 2 صندلی، صندوق بزرگ و درهای پروانه‌ ای است و هیچ نوع فرمان یا پدالی ندارد

در طول این مراسم، ماسک با اشاره به خودرو برقی جدید، آن را سایبرکب و روبوتاکسی نامید، عنوانی که صفحه محصول تسلا نیز به آن اشاره دارد. سایبرکب یک روبوتاکسی خودران با 2 صندلی، صندوق بزرگ و درهای پروانه‌ ای است و هیچ نوع فرمان یا پدالی ندارد.

سایبرکب؛ تاکسی خودران 30 هزار دلاری تسلا رونمایی شد

در این رویداد، توانایی‌ های خودران سایبرکب به نمایش درآمد، اما جزئیات خاصی در مورد عملکرد آن ذکر نشد. به نظر می‌ رسد این خودرو از دوربین‌ های onboard برای فعال‌ سازی سیستم خودران و همچنین سیستم FSD (خودران کامل) تسلا استفاده می‌ کند.

گزارش‌ ها حاکی از آن است که تسلا با دقت محوطه برادران وارنر در برکلی را نقشه‌ برداری کرده تا بتواند این نمایش خودران را به اجرا درآورد. این در حالی است که شرکت تأکید دارد که سیستم FSD به نقشه‌ ها وابسته نیست. ماسک اعلام کرد که در این رویداد ۲۰ سایبرکب حضور داشتند.

سایبرکب؛ تاکسی خودران 30 هزار دلاری تسلا رونمایی شد

جزئیات طراحی سایبرکب خودران تسلا

از نظر طراحی، سایبرکب دارای نوار نور در جلو است که چراغ‌ های ماتریسی مشابه با چراغ‌ های سایبرترک را در خود جای داده است. همچنین نوار نور دیگری برای چراغ‌ های ترمز در قسمت پشتی وجود دارد. این خودرو دارای 2 در پروانه‌ ای و یک در صندوق است که فضای بزرگ و قابل توجهی برای چمدان فراهم می‌ آورد.

سایبرکب فاقد پنجره پشتی است که کاملاً منطقی است زیرا هیچ راننده‌ ای وجود ندارد و نیازی به دید فیزیکی به عقب نیست

جالب است که سایبرکب فاقد پنجره پشتی است که کاملاً منطقی است زیرا هیچ راننده‌ ای وجود ندارد و نیازی به دید فیزیکی به عقب نیست.

در داخل، سایبرکب می‌ تواند 2 نفر را در یک فضای داخلی مینیمالیستی با یک پنجره و یک صفحه مرکزی بزرگ جا دهد. این خودرو از شارژ بی‌ سیم القایی به جای یک سوکت معمولی استفاده می‌ کند، که به آن این امکان را می‌ دهد تا در زمان لازم خود را شارژ کند.

سایبرکب؛ تاکسی خودران 30 هزار دلاری تسلا رونمایی شد

انقلابی بزرگ در راه تولید خودروهای خودران با سایبرکب تسلا

ماسک هیچ گونه جزئیاتی در مورد عملکرد یا ارقام محدوده سایبرکب فاش نکرد، اما وی تخمین زد که هزینه عملیاتی آن ۲۰ سنت به ازای هر مایل است که این را با ۱ دلار هزینه حمل‌ و نقل عمومی مقایسه کرد.

تسلا در نظر دارد سایبرکب را با قیمت کمتر از 30 هزار دلار در سال ۲۰۲۶ عرضه کند

ماسک بیان کرد: تسلا در نظر دارد سایبرکب را با قیمت کمتر از 30 هزار دلار در سال ۲۰۲۶ عرضه کند. اگرچه او به این نکته اشاره کرد که ممکن است در برآوردهای خود اشتباه کرده باشد و این احتمال وجود دارد که عرضه آن به سال ۲۰۲۷ منتقل شود.

این نوآوری جدید توسط تسلا می‌ تواند صنعت حمل و نقل را به طور چشمگیری متحول کند و ما را به سمت آینده‌ ای پیشرفته‌ تر از خودروهای خودران رهنمون سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا