اقتصاد ایرانبازارسلامت

ایران و فرصت‌های جدید در بازار داروی جهانی

ایران در زمینه تأمین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی به یکی از کشورهای پیشرو در جهان تبدیل شده است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد: کشور با عضویت در کنوانسیون PIC/S (پیکس) و اخذ تأییدیه‌های بین‌المللی از سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت‌های قابل توجهی را در تولید و بازرسی دارویی بوجود آورده است. این دستاوردها به ایران امکان می‌دهند تا نه تنها نیازهای داخلی بلکه نیازهای بازارهای بین‌المللی را نیز در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کند.

در جلسه‌ای که محمدی با معاون وزیر بهداشت ارمنستان داشت؛ بحث‌هایی درباره تأسیس یک کانال ویژه بین دو کشور برای تأمین سریع و مؤثر برخی داروها و تجهیزات پزشکی که نمی‌توانند فرآیندهای طولانی ثبت و رگولاتوری را طی کنند، مطرح شد. این ابتکار عمل می‌تواند به تسریع در تأمین نیازهای فوری بیماران در هر دو کشور منجر شود.

علاوه بر این، محمدی به اهمیت همکاری‌های بین ایران و ارمنستان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان گامی مؤثر برای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده ایران در تولید و بازرسی دارویی و نیز تأییدیه‌های بین‌المللی که این کشور دریافت کرده، ایجاد کانال ویژه میان این دو کشور عضو می‌تواند به تسریع فرآیندهای تأمین نیازهای فوری و حیاتی کمک کند و به تقویت روابط اقتصادی و بهداشتی بین‌المللی ایران بیفزاید.

کنوانسیون پیکس مجموعه‌ای از پروتکل‌ها و استانداردهایی را وضع کرده که کشورهای عضو، ملزم به رعایت آنها در بازرسی صنایع دارویی هستند، که این امر نشان از سطح بالای کیفیت و نظارت در صنعت داروسازی ایران دارد. با پیشرفت‌های اخیر و استفاده از این استانداردها، ایران آماده است نقش برجسته‌تری در بازارهای جهانی ایفا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا