54درصد پستهای لینکدین تولید هوش مصنوعی هستند!
بیش از نیمی از پستهای لینکدین، شبکه اجتماعی حرفهای متعلق به مایکروسافت، احتمالاً توسط هوش مصنوعی تولید میشوند. طبق گزارشها، بیش از ۵۴ درصد از پستهای طولانی به زبان انگلیسی در این پلتفرم بهطور محتمل توسط هوش مصنوعی نوشته میشوند.
این روند از سال ۲۰۲۳ به طور چشمگیری افزایش یافته و کاربران بهطور فزایندهای از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای حرفهای و بهبود نوشتار خود استفاده میکنند، هرچند این پدیده با نقدهایی نیز همراه بوده است.
بهروزترینها| بیش از نیمی از پستهای شبکه اجتماعی لینکدین، که متعلق به شرکت مایکروسافت است و برای حرفهایهای کسبوکار طراحی شده، احتمالاً توسط هوش مصنوعی تولید میشود. این پلتفرم، که ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی خود را به مشترکین پرمیوم لینکدین ارائه کرده، به نظر میرسد شاهد استفاده گسترده از این قابلیتها باشد.
تحول هوش مصنوعی در لینکدین و چالشهای اصالت محتوا
براساس گزارش وایرد، اکنون بیش از ۵۴ درصد از پستهای طولانی به زبان انگلیسی در لینکدین، احتمالاً تولید شده با هوش مصنوعی هستند. شرکت تشخیص اصالت محتوا، Originality AI، دادههایی را به اشتراک گذاشته که نشان میدهد کاربران اغلب میتوانند از این شیوه بهرهبرداری کنند، زیرا سبک نوشتاری رسمی و اداری که بهوسیله هوش مصنوعی تولید میشود، بهسختی از محتوای نوشته شده توسط انسان قابل تفکیک است.
این شرکت با بررسی نمونهای از ۸۷۹۵ پست عمومی لینکدین با بیش از ۱۰۰ کلمه که بین ژانویه ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۲۴ منتشر شده بودند، به این نتایج دست یافت. در ابتدا، استفاده از ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی در لینکدین ناچیز بود، اما یک افزایش چشمگیر در ابتدای سال ۲۰۲۳ رخ داد.
قدرتنمایی هوش مصنوعی در لینکدین؛ تحول در تولید محتوا
جان گیلهام مدیرعامل Originality اظهار داشت: این افزایش همزمان با انتشار ChatGPT بود که منجر به افزایش ۱۸۹ درصدی در تعداد پستهایی شد که احتمالاً با هوش مصنوعی تولید شده بودند، قبل از اینکه این روند به حالت تعادل برسد. لینکدین اعلام کرده که تعداد پستهایی که با ابزارهای هوش مصنوعی نوشته یا ویرایش شدهاند را رصد نمیکند، اما ادعا میکند که دفاعهای مناسبی برای شناسایی محتوای با کیفیت پایین یا تکراری دارد.
آدام والکیویچ مدیر بخش مربوط به ارتباطگذاری محتوای لینکدین بیان کرد: «ما هوش مصنوعی را بهعنوان ابزاری میبینیم که میتواند در بازبینی پیشنویس یا حل مشکل صفحه سفید کمک کند، اما افکار و ایدههای اصلی که اعضای ما به اشتراک میگذارند، حائز اهمیت است.»
همچنین، یک صنعت کوچک از تولیدکنندگان پست و نظر هوش مصنوعی در لینکدین پدید آمده که به حرفهایها کمک میکند تا محتوایی ایجاد کنند که رؤسا یا مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند. بهجای صرف زمان برای نوشتن پیام تبریکی کامل، کاربران اکنون میتوانند یکی را در عرض چند ثانیه با هوش مصنوعی تولید کنند.
وابستگی کاربران به مدلهای زبان عمومی؛ چالشها و فرصتها
با وجود این راحتی، برخی از کاربران لینکدین گزارش دادهاند که بیشتر به مدلهای زبان عمومی بزرگ مانند Anthropic’s Claude برای پستهای خود به جای ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی تکیه میکنند. نویسنده محتوای آدتایو سوگبسان از Claude برای تهیه پیشنویس پستهای مشتریان در صنعت فناوری استفاده میکند.
کاربران غیر بومی زبان انگلیسی به وایرد گفتهاند که از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود نوشتار انگلیسی خود و رفع اشتباهات گرامری استفاده میکنند. به طور مثال، روزنامهنگار و بازاریاب جیگدم اوزتاباک از هوش مصنوعی برای بازنویسی پستهایی که در ابتدا به زبان اول او، ترکی، نوشته شده بودند، استفاده کرده است. با این حال، استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بدون نقد نبوده است.
زاک فاسدویک کارآفرین به دریافت بازخوردهای مختلط در مورد استفادهاش از ابزارهای خودکار اشاره کرد و گفت: «برخی افراد بهطور مثبت درگیر پستها شدند و شفافیت و ساختار آنها را تحسین کردند. افراد دیگری شکاک یا انتقادی بودند و اغلب روی این نکته تمرکز میکردند که هوش مصنوعی درگیر بوده است تا بر محتوای واقعی.»