اقتصاد ایرانخودرو

تولید خودروهای کم‌مصرف و گیربکس هیبریدی در دستور کار ایران‌خودرو

پیرمحمدی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در خصوص ملاک ارزیابی عملکرد این شرکت گفت: فارغ از رتبه‌ها و اعداد افزایش کیفیت که توسط سازمان‌ها اعلام می‌شود، ما معتقدیم رضایت و قضاوت مردم، اصلی‌ترین معیار برای سنجیدن عملکرد ایران‌خودرو است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ عادل پیرمحمدی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در جلسه هم‌اندیشی تبیین رویکردهای جدید ایران‌خودرو در حوزه خدمات پس از فروش، بر اهمیت رضایت مردم تأکید کرد و گفت: فارغ از رتبه‌ها و اعداد افزایش کیفیت که توسط سازمان‌ها اندازه‌گیری و اعلام می‌شود، اعتقاد داریم رضایت و قضاوت مردم ملاک ارزیابی عملکرد ماست.

وی با قدردانی از تلاش‌های نمایندگی‌ها افزود: تمام تلاش تیم ما این است که سطح ایران‌خودرو را به سطح شان مردم ایران برسانیم.

پیرمحمدی همچنین به واگذاری مدیریت ایران‌خودرو به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگی‌ها امین و بخشی از زنجیره ارزش ایران‌خودرو محسوب می‌شوند و عملکرد آنان تأثیر مستقیمی در رضایتمندی مشتریان دارد.

وی با اشاره به مجمع اخیر که در ۱۷ بهمن برگزار شد، توضیح داد: در این مجمع هیچ سهامی رد و بدل نشد و مدیریت ایران‌خودرو به بخش خصوصی واگذار شد. این شرکت اکنون توسط یک تیم مدیریتی اداره می‌شود و هر تصمیمی که گرفته و اجرا می‌شود، بر اساس رویکردهای جدید و کار تیمی است.

پیرمحمدی با بیان چالش‌های پیش رو، از نمایندگی‌ها خواست در روزهای سخت کنار ایران‌خودرو باشند و تصریح کرد: برخی مراحل تکوین محصول در بعضی خودروها به درستی طی نشده است. خودروهایی طراحی شده‌اند که مراحل صحه‌گذاری (ولیدیشن) را به طور کامل پشت سر نگذاشته‌اند، اما این موارد اصلاح خواهند شد.

وی همچنین به برنامه‌ریزی‌های جدید برای تولید خودروهایی با مصرف سوخت پایین اشاره کرد و گفت: این هدف‌گذاری باید در سال‌های گذشته محقق می‌شد، اما به دلایلی انجام نشد. اکنون برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا خودروهایی با مصرف سوخت پایین و کیفیت بالا تولید کنیم.

پیرمحمدی تولید گیربکس هیبریدی را یکی از برنامه‌های مهم شرکت دانست و افزود: این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود. همچنین توسعه پلتفرم جدید به عنوان یکی از اولویت‌های شرکت است و از روز اول، توسعه پلتفرم جدید را در دستور کار قرار دادیم.

وی به موضوع افزایش قیمت محصولات نیز اشاره کرد و توضیح داد: در پاییز امسال، اصلاح قیمت محصولات ایران‌خودرو به میزان ۳۰ درصد انجام شد، اما این افزایش قیمت تنها دو هفته دوام آورد. پس از آن، افزایش نرخ ارز و مواد اولیه، آثار اصلاح قیمت را از بین برد. با این افزایش قیمت، به دو تا سه درصد سوددهی رسیدیم، اما این وضعیت پایدار نماند.

پیرمحمدی بر نقش شبکه وسیع نمایندگی‌های ایران‌خودرو در برندسازی تأکید کرد و بیان کرد: بازرسی قبل از تحویل خودروها که قبلاً زیر نظر فروش بود، اکنون به معاونت کیفیت واگذار شده است. پیش‌تر، درصد مغایرت‌ها در خودروها سه درصد بود، اما امروز این عدد به هشت درصد رسیده است و متأسفانه خودروها بدون توجه کافی به دست مشتری می‌رسیدند، اما اکنون این روند بهبود یافته است.

مدیرعامل ایران‌خودرو در پایان با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تعطیلات نوروز گفت: برای نوروز امسال، تدارکات خوبی دیده شده است. قطعات یدکی به میزان نیاز فراهم شده و تعداد تعمیرگاه‌های شبانه‌روزی افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: اگر خودرویی با مغایرت به دست مشتری برسد، در تعطیلات نوروز به راحتی مشکل آن را رفع خواهیم کرد تا مردم روزهای خوشی را سپری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا