تخفیف 10 درصدی، کلید صادرات قطعات خودرو

نجفیمنش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان کشور، گفت: برای جذب مشتریان خارجی قطعات خودرو باید قیمتها ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یابد. کشورهایی مانند ازبکستان و روسیه پتانسیل بالایی برای صادرات دارند و نمایشگاهها فرصتی طلایی برای گسترش صادرات محسوب میشوند.
به گزارش بهروزترینها؛ محمدرضا نجفیمنش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان کشور تأکید کرد: برای ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان خارجی باید قطعات خودرو را با تخفیف عرضه کنیم. کشورهای مختلف، مثل ژاپن و هند، این استراتژی را پیاده کردهاند و ما هم باید چنین اقداماتی را انجام دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: کشورهایی مانند ازبکستان و روسیه پتانسیلهای خوبی برای صادرات قطعات خودرو دارند. ازبکستان در حال حاضر ۴۵۰ هزار خودرو تولید میکند که این حجم قرار است به یک میلیون خودرو برسد. چنین رشدی نشاندهنده ظرفیت بالای این کشور برای خرید قطعات یدکی خودرو است. از طرف دیگر، روسیه نیز جزو مشتریان بالقوه ما محسوب میشود.
نجفیمنش: فرصت نمایشگاهها برای صادرات قطعات خودرو
رئیس انجمن قطعهسازان با اشاره به بازارهای منطقهای و بینالمللی گفت: برای رقابت در این بازارها لازم است قیمت قطعات خودرو را ۵ تا ۱۰ درصد پایینتر از نرخ بازار ارائه کنیم. در صورت اجرای این سیاست، میتوان مشتریانی از کشورهای آفریقایی و آسیایی جذب کرد. همچنین میتوان واردات خودرو را مشروط به صادرات قطعات خودرو کرد تا این چرخه اقتصادی تقویت شود.
وی با انتقاد از عدم استفاده کافی از نمایشگاههای بینالمللی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان قطعات خودرو کشورهای دیگر در نمایشگاههای بینالمللی فقط برای بازاریابی و فروش محصولات خود حضور پیدا میکنند. ضروری است که ما نیز از نمایشگاهها بهعنوان پایگاه صادراتی استفاده کنیم. نمایشگاهها فرصتی مناسب برای جذب مشتریان خارجی محسوب میشوند و باید از بازدیدهای شرکتهای خارجی برای تقویت صادرات بهره برد.
بیکزاده: رشد صنعت خودرو عامل کلیدی توسعه اقتصادی
صدیف بیکزاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران بر اهمیت صنعت خودرو و رشد آن در اقتصاد کشور تأکید کرد و گفت: رشد سایر صنایع کشور به رشد صنعت خودرو وابسته است. در برنامه هفتم توسعه، برای دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد، استفاده از ظرفیت بازارهای صادراتی نظیر بریکس و اوراسیا بسیار ضروری است.
وی افزود: برای تحقق هدف افزایش ۲۳ درصدی صادرات، باید به زیرشاخههای مختلف در حوزه صنعت توجه ویژه داشته باشیم. بازاریابی داخلی و بینالمللی یکی از محورهای اصلی رشد اقتصادی است و برگزاری رویدادهایی مثل نمایشگاه خودرو، تأثیر بسزایی در ارتقای وضعیت اقتصادی خواهد داشت.
بیکزاده همچنین یادآور شد: زمانی که دشمنان تلاش کردند اقتصاد کشورمان را تحریم کنند، صنعت خودرو اولین هدف آنها بود؛ چراکه این صنعت محور سایر صنایع، از جمله فولاد و پتروشیمیها، محسوب میشود و تأثیر زیادی بر تولید و اشتغال کشور دارد.
مدیرعامل نمایشگاههای بینالمللی خاطرنشان کرد: بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو از تاریخ ۸ تا ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود. بیش از ۷۰۰ شرکت خارجی از ۹ کشور و ۵۰۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و سالنهای ویژهای برای شرکتهای دانشبنیان و نوآور طراحی شده است.