اخبار برگزیدهخودرو

معرفی موتورسیکلت مفهومی Slavia B توسط اشکودا

اشکودا، خودروساز مشهور چک، در شگفتی‌ای تازه به دنیای دوچرخ بازمی‌گردد. کانسپت جدید این برند، Slavia B، که از ریشه‌های اولیه این شرکت الهام گرفته، تلفیقی از طراحی آینده‌نگر و اصالت تاریخی را به نمایش می‌گذارد.

اشکودا، که معمولاً به‌عنوان یک خودروساز برجسته شناخته می‌شود، شاید کمتر کسی بداند که این برند ۱۳۰ ساله چک کار خود را به‌عنوان سازنده دوچرخه و موتورسیکلت آغاز کرده است. اکنون، به نظر می‌رسد که این برند مشهور قصد دارد بار دیگر به ریشه‌های دوچرخ خود بازگردد.

به گزارش به‌روزترین‌ها اشکودا اخیراً از یک مدل مفهومی خیره‌کننده به نام Slavia B رونمایی کرده است؛ مدلی که با رویکردی مدرن و آینده‌نگر یکی از اولین موتورسیکلت‌های این برند در سال ۱۸۹۹ را به زندگی بازمی‌گرداند. این کانسپت بخشی از پروژه تحقیقاتی “Modern Solid” این شرکت است که هدفش بازآفرینی طراحی‌های اصیل با زبانی امروزی است.

طراحی این مدل توسط طراح فرانسوی، رومین بوکای، که در تیم طراحی خارجی اشکودا فعالیت می‌کند، انجام شده است. این کانسپت با حفظ ویژگی‌های اصلی مدل اولیه، از عناصر زیبایی‌شناختی معاصر بهره می‌برد. هرچند مشخص نیست که این طرح به‌زودی به مدلی تولیدی تبدیل شود، اما این نشانگر جسارت اشکودا در بازنگری مسیر گذشته و حرکت به‌سوی آینده‌ای جدید در دنیای موتورهای دوچرخ است.

Slavia B ویژگی‌های کلاسیک موتورسیکلت‌های کافه ریسری مانند زین تکی و فرمان کم‌ارتفاع را با جزئیاتی آینده‌نگر مانند چراغ‌های متمایز، خطوط تیز و طراحی مینیمالیستی ترکیب کرده است. در قسمت جلو، نشان “Laurin & Klement” به شکلی معلق در طراحی به چشم می‌خورد؛ اشاره‌ای ظریف و شیک به بنیان‌گذاران اصلی اشکودا یعنی واکلاف لورین و واکلاف کِلمِنت.

مدل اولیه Slavia B که توسط لورین و کِلمِنت در سال ۱۸۹۹ ساخته شد، یکی از اولین دوچرخه‌های موتوری اشکودا بود. کانسپت جدید نه تنها میراث این مدل را گرامی می‌دارد، بلکه با طراحی جسورانه و عضلانی، کاملاً در راستای ترندهای مدرن پیش می‌رود.

به گفته اشکودا، طراحی مینیمالیستی این کانسپت با تلاش بر حذف جزئیات غیرضروری، زبان طراحی جدید شهری این برند را معرفی می‌کند. استفاده از چرم قهوه‌ای در زین و دسته‌ها، همراه با کیسه ابزار چرمی کوچک در سمت چپ، یادآور اصالت و نوستالژی موتورهای اولیه است که جعبه ابزار زیر زین داشتند.

این مدل مفهومی با موتور الکتریکی ارائه شده و دیگر خبری از موتور اصلی ۲۴۰ سی‌سی با قدرت ۱.۷۵ اسب بخار، جعبه‌دنده و سیستم تسمه‌ای آن نیست. در حال حاضر، مشخصاتی مثل توان موتور، اندازه چرخ‌ها، برد باتری و فناوری‌های موجود اعلام نشده است و اشکودا اطلاعات بیشتری ارائه نداده است.

هرچند Slavia B فعلاً تنها یک مدل مفهومی است، اما پیام واضحی دارد: اشکودا برای تغییر مسیر از چرخ‌های چهارگانه به دوچرخ آماده است. سوال بزرگ اینجاست: آیا این قدم جسورانه را به واقعیت تبدیل خواهد کرد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا