60 درصد کودکان جهان ” چت ” مي کنند

به گزارش خبرنگار سازمان خبري موبنا محمود خسروي در همايش روز جهاني ارتباطات که عصر روز گذشته در سالن شهيد قندي وزارت ارتباطات برگزار شد، با بيان اينكه دردهه گذشته 182ميليون نفر به شبکه جهاني ارتباطات دسترسي داشتند، اظهار داشت: اکنون اين آمار به 5/1 ميليارد نفر رسيده است و 400 ميليون نفر در دنيا به باند وسيع دسترسي دارند.
وي با بيان اينکه موضوع فيلترينگ يکي از مباحث مهم مدنظر اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) است، اظهارداشت: در حال حاضر بيش از 60درصد کودکان جهان از محيط هاي چت استفاده مي کنند و سه چهارم آنها اطلاعات خانوادگي خود را به اشتراک مي گذارند.
خسروي با اشاره به شعار امسال ITU به مناسبت روز جهاني ارتباطات ” حفاظت و امنيت از کودکان در فضاي سايبر” گفت: نخستين بار است که بحث تهديدهاي ارتباطات در سازمان ITU مطرح شده است.
رئيس سازمان تنظيم مقررات با بيان اينكه بايد امنيت در فضاي سايبر به گونه اي باشد که کودکان بتوانند از يک فضاي امن استفاده کنند، ادامه داد: شبكه اينترنت فرد را به يک جهان تبديل مي كند که اين امر فروريختن مرزهاي فرهنگي را به دنبال داشته است.
وي با اشاره به تحولات عظيم در حوزه روابط عمومي با تاكيد براينكه جهان به سمت نسخه دوم روابط عمومي در حركت است، گفت: در روابط عمومي نسل دوم، فرهنگ سازي در حوزه ICT، ايجاد روابط عمومي الکترونيک، تعامل  دو سويه با رسانه ها و ارباب جرايد و ايجاد وب سايت جديد بر اساس تکنولوژي ها ICT  درنظرگرفته شده است.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا