” رعايت نشدن استانداردها به صادرات نرم افزار ضربه زده است “

رييس مرکز توسعه رسانه هاي ديجيتال درافتتاحيه نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتالي كرمانشاه:
رعايت نشدن استانداردها به صادرات نرم افزار ضربه زده است
دومين نمايشگاه استاني رسانه‌هاي ديجيتالي در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي پارك شاهد كرمانشاه گشايش يافت.
روابط عمومي وزارت ارشاد – مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه 28 ارديبهشت با حضور آيت‌الله علما، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، مهندس زارع پور، رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دكتر رحيمي، فرماندار، رجبي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه و جمعي از مديران و مسوولان استان برگزار شد. دومين نمايشگاه استاني رسانه‌هاي ديجيتالي در بخش‌هاي رسانه‌هاي ديجيتال در آينه هنر، انقلاب، نرم افزارهاي چند رسانه اي، نرم افزارهاي تلفن همراه، بازي‌هاي رايانه‌اي سالم براي كودكان، چهره‌نگاري با استفاده از ابراز و نرم افزارها، غرفه آمريكا و صهيونيستم ستيزي و بخش فروشگاهي آغاز به كار كرد.
همچنين بخش‌هاي جانبي نمايشگاه در 6 بخش خانواده، كارگاه‌ها و نشست‌ها و مباحث تخصصي، وبلاگ نويسي و مسابقات تعيين شده است.
ايجاد جايگاه رسمي جهت ارايه و ارزيابي سالانه آثار توليد شده در حوزه رسانه‌هاي ديجيتالي در كشور، فرهنگ‌سازي و جريان‌سازي براي ايجاد توسعه محتوايي مبتني بر فرهنگ بومي و ملي و اسلامي از مهم‌ترين اهداف برپايي دومين نمايشگاه استاني رسانه‌هاي ديجيتالي در استان كرمانشاه است. به گزارش ايسنا رييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد در نشست خبري نخستين روز از برگزاري نمايشگاه سراسري ديجيتال در استان کرمانشاه گفت: گردش مالي مربوط به صادرات و تجارت IT و رسانه‌هاي ديجيتال در سطح جهاني 800 ميليارد دلار است که نيمي از آن به کشور هند تعلق دارد.
عيسي زارع پور گفت: در سال 86 ميزان صادرات نرم‌افزار کشور 50 ميليون دلار بود که در سال پس از آن به 80 ميليون دلار افزايش يافت که البته اين رقم تنها صادرات رسمي نرم‌افزار را شامل مي‌شود و رقم واقعي بيش‌تر است و اگر حمايت لازم صورت گيرد اين رقم به 40 برابر رقم ياد شده مي‌رسد.
زارع پور در ادامه درباره اهداف برگزاري نمايشگاه سراسري ديجيتال در استان کرمانشاه گفت: بسياري از مردم با مخاطرات و فرصت‌هاي ايجاد شده توسط اين پديده آشنا نيستند و با برگزاري اين نمايشگاه تهديدات آن و فرصت‌هايي که IT در جهت اشتغال و اشاعه فرهنگ ايراني اسلامي به همراه دارد شفاف‌تر مي‌شود. همچنين با برگزاري اين نمايشگاه از شرکت‌هاي داخلي حمايت مي‌شود و به عنوان يک نقطه شروع فضاي رقابتي را در ميان توليدکنندگان ايجاد خواهد کرد.
وي داير کردن اتحاديه صادر کنندگان نرم‌افزار و اهدا جايزه هشت درصدي براي صادرات نرم‌افزار و اعمال قانون کپي‌رايت را از سياست‌هاي حمايتي در خصوص توليدکنندگان نرم‌افزار برشمرد.
زارع پور گفت: در حال حاضر بيش از هشت هزار عنوان نرم‌افزار در کشور و500 شرکت فعال در زمينه توليد اين محصولات وجود دارد.
وي گفت: برخي استانداردهاي جهاني در زمينه توليد نرم‌افزار رعايت نمي‌شود و همين نقصان به صادرات آن ضربه زده است. به طور مثال در حوزه مستندسازي پروسه ساخت نرم‌افزار که اهميت زيادي دارد در کشور توجه چنداني صورت نمي‌گيرد.
گفتني است علاقه مندان مي‌توانند از 28 ارديبهشت ماه تا سوم خرداد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 20 شب در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان كرمانشاه از اين نمايشگاه ديدن كنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا