” براي 1001 خدمت الکترونيکي از خانه خارج نشويد “

براي 1001 خدمت الكترونيكي از خانه خارج نشويد
شهر‌ الکترونيک- گروه دانش – حميد ضيايي پرور:
دومين كنفرانس شهر الكترونيك كه از روز گذشته در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد آغاز به كار كرده است امروز به كار خود پايان مي‌دهد.
به گزارش خبرنگار همشهري، در اين كنفرانس، كارشناسان به‌صورت همزمان در 4 سالن نشست‌هاي تخصصي به ارائه مقالات و ديدگاه‌هاي خود مي‌پردازند.
اخلاق الكترونيك، بانكداري الكترونيك، سرويس‌هاي الكترونيك، دولت الكترونيك، سلامت الكترونيك، تجارت الكترونيك، آموزش الكترونيك، پليس الكترونيك، امنيت الكترونيك و گردشگري الكترونيك عناوين برخي از نشست‌هاي تخصصي اين كنفرانس هستند.
براساس اين گزارش، 850 مقاله علمي به دبيرخانه دومين كنفرانس شهر الكترونيك  رسيده كه در مقايسه با نخستين كنفرانس كه 350 مقاله داشته، ‌رشدي بيش از دو برابر را نشان مي‌دهد.
دكتر علي اكبر جلالي، دبيرعلمي كنفرانس به خبرنگار همشهري گفت: ‌از 850 مقاله ارسالي به دبيرخانه، 200 مقاله علمي و كاربردي پذيرفته شده كه در داوري اين مقالات 40نفر از استادان و خبرگان حوزه فناوري مشاركت داشته‌اند و 100 مقاله از 200 مقاله پذيرفته شده در كنفرانس ارائه مي‌شود.
دكتر جلالي با تصريح اينكه بيش از يك هزار و يك خدمت الكترونيكي در دنيا شناسايي شده، عنوان كرد: اصلاح الگوي مصرف صرفاً‌ در بستر شهر الكترونيك و فناوري اطلاعات قابل تحقق است و مردم مي‌توانند براي 1001 كار از منزل خود خارج نشوند.
اين گزارش حاكي است كه در برگزاري اين كنفرانس جلسات اجرايي و كارشناسي با 67دستگاه اجرايي مهم در حوزه شهر الكترونيك  برگزار و تعامل صورت گرفته و نمايشگاهي به وسعت 650 متر مربع از دستاوردهاي دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي در حوزه شهر الكترونيك در حاشيه اين كنفرانس برگزار شده است كه 40 دستگاه در اين نمايشگاه آخرين دستاوردهاي حوزه خدمات الكترونيكي را به نمايش گذاشته‌اند.
همچنين در حاشيه اين كنفرانس، كارگاه‌هاي مختلف از جمله كارگاه بهينه‌سازي‌ وب‌سايت در موتور‌هاي جست‌وجو و مديريت ريسك در بانكداري الكترونيك  و ايران كد برگزار مي‌شود.
دكتر جلالي در مراسم افتتاحيه اين كنفرانس با اشاره به فيلترشدن فيس ‌بوك گفت: تلفن همراه نسل چهارم در راه است كه ارتباطات را گسترش مي‌دهد. چطور مي‌خواهيم جلوي آن را بگيريم؟
چرا از مسئولان براي فيلتر سايت‌هاي مختلف نظرخواهي نمي‌شود؟ چرا با فرهنگ‌سازي از بروز چنين مسائلي جلوگيري نمي‌شود؟ وي خاطرنشان كرد: يكي از اساسي‌ترين نقش‌هاي فناوري اطلاعات حفظ امنيت است كه اگر اين كار به درستي صورت گيرد و مردم به امنيت فضاي مجازي اطمينان پيدا كنند با پرهيز از رفت‌وآمدهاي غيرضرور الگوي مصرف را اصلاح مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا