قابليت جابه‌جايي شماره تلفن بين اپراتورها

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات علي‌رضا درويشي گفت: همکاري با کشورهاي همسايه از جنبه هاي مختلف براي رگولاتوری داراي اهميت است که از آن جمله مي توان به تبادل تجربيات و دانش فني خصوصا در مسايل رگولاتوري و نيز هماهنگي هاي فرکانسي و رفع سريع تر تداخلات راديويي، اشاره کرد.
وی افزود: در اين راستا و در اجراي يادداشت تفاهم امضا شده به وسيله مهندس خسروي معاون وزير و رییس سازمان تنظیم مقررات کشورمان و دکتر ACARER، مديرکل رگولاتوري ترکيه به منظور تقويت هرچه بيشتر روابط و همکاري هاي بين دو کشور و تصميمات متخذه مبني بر تشکيل يک گروه کاري در اين خصوص، اولين جلسات اين گروه کاري از تاريخ چهارم لغايت ششم خرداد ماه جاري با شرکت مديران و کارشناسان سازمان و نمايندگاني از نهاد رگولاتوري ترکيه در اين سازمان تشکيل شد.
درويشي خاطرنشان کرد: در اين جلسه موضوعاتي همچون قابليت جابجايي شماره تلفن بين اپراتورها (Number Portability)، سيستم هاي کنترل فرکانس، اينترنت و امنيت آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت و شرکت کنندگان به تبادل تجارب و دانش فني خود در اين موارد پرداختند.
به گفته وی نمايندگان سازمان تنظیم مقررات تمايل خود را نسبت به امضاي يک موافقت نامه با ترکيه در زمينه هماهنگي فرکانسي شبکه هاي GSM در نواحي مرزي دو کشور اعلام کردند و در نتيجه مقرر شد که تا زمان تشکيل جلسه آتي گروه کاري، بررسي هاي لازم در اين خصوص به عمل آيد.
علاوه بر آن طرفين در اين جلسه موافقت کردند که تبادل تجارب و اطلاعات در خصوص شبکه هاي نسل آتي NGN نيز در جلسه آتي گروه کاري انجام شود.
128/20

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا