مشکل اضافه برداشت خزانه کشور از حساب مخابرات حل شد

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در رابطه با برداشت خزانه کل کشور از حساب شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: این مبلغ هنوز برگشت داده نشده اما قرار است برگشت این مبلغ با توجه به بدهی های مخابرات با خزانه کشور صورت گیرد.
به گفته وی مخابرات بدهی هایی به خزانه دارد که از این طریق تسویه حساب صورت خواهد گرفت.
به گزارش موبنا خزانه کشور بابت 40 درصد سود ابزاری سالی مالی 86 مخابرات، مبلغ 220 میلیارد تومان اضافه برداشت کرده است.
پیش از این مسئولان سازمان‌های خصوصی سازی و بورس در حالی پیگیر این موضوع بوده‌اند ، از طرفی شرکت مخابرات ایران نیز نامه‌ای به خزانه کشور مبنی بر اجرای دستور وزیر اقتصاد و برگشت 220 میلیارد تومان اضافه برداشت ارسال کرده است.
خزانه کل کشور بر اساس بند 12 قانون بودجه 87، تفسیر کرده که علاوه بر دریافت 40 درصد سود ابرازی از شرکت مادر مخابرات، 40 درصد دیگر نیز باید از 31 شرکت دیگر مخابراتی دیگر دریافت کند و بر همین اساس اقدام به برداشت 220 میلیارد تومانی از حساب مخابرات کرده است.
این در حالی است که چنین تفسیری اشتباه بوده چرا که اولا دو بار برداشت از شرکت های یک مجموعه موضوعیت ندارد و ثانیا بر اساس بند یک تبصره 18 قانون بودجه 86 دولت، فقط 40 درصد سود ابزاری از شرکت مخابرات برداشت شده بود.
از طرفی شرکت مخابرات با حضور در بورس مشمول مفاد قانون تجارت شده که بر اساس ماده 240 این قانون، سود هر یک از سهامداران توسط مجمع سالیانه شرکت‌ها تصویب و توزیع می‌شود که جا دارد این بند در همه شرکت‌های سهامی عام خصوصا شرکت‌های بورس رعایت شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی پیش گفته بود که ‌خزانه دولت، اضافه برداشت مخابرات را مسترد کرد.
128/20

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا