امکان قطعی سیم‌کارت‌ها درصورت نپرداختن قبوض با هر مبلغی در پایان دوره

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیامک ارسال شده برای برخی مشترکان دایمی همراه اول به حساب آن‌ها در میان دوره مربوط نبوده بلکه به لزوم پرداخت مبلغ صورتحساب مشترکان دایمی همراه اول در پایان دوره مربوط است.
طبق قرارداد شرکت ارتباطات سیار ایران با مشترکان، مشترک در زمان خرید سیم‌کارت، موظف است بلافاصله بعد از دریافت قبض، یعنی در پایان دوره دو ماهه بدهی خود را پرداخت کند اما بر اساس این گزارش به‌عنوان مثال اگر مشترک در دوره‌ای از سیم‌کارتش استفاده نکرده باشد و فقط مبلغ آبونمان در قبضش صادر شده باشد، با توجه به وضعیت پرداخت شدن یا نشدن مبلغ صورتحساب از سوی مشترک، امکان اخطار و قطع سیم‌کارت مشترک در آن دوره وجود دارد.
بدهی بیش از مبلغ ودیعه مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول، موجب قطع ارتباط آن‌ها در میان ‌دوره می‌شود اما مشترکان سیم‌کارت‌های دایمی می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی اعتبار مکالمات خود را افزایش دهند به این معنی که مشترکانی که نمی‌خواهند ارتباط سیم‌کارتشان قطع شود با مراجعه به این دفاتر و با سپردن ودیعه نزد این دفاتر نسبت به افزایش میزان اعتبار سیم‌کارت دائمی خود اقدام می‌کنند که در این صورت این مشترکان بستانکار مخابرات قلمداد می‌شوند و میزان کارکردشان از قبوض صورتحساب کسر می‌شود.
اما مشترکان همراه اول می‌توانند با سپردن ودیعه به دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به افزایش میزان اعتبار سیم‌کارت دائمی خود اقدام کنند که در این صورت این مشترکان بستانکار مخابرات قلمداد می‌شوند و میزان کارکرد بالاترشان از مقدار ودیعه تلفن همراه می‌تواند از آن حساب کسر شود.
گفتنی است مبلغ قطع میان دوره‌ای سیم‌کارت دائمی مشترکان همراه اول متناسب با مبالغ ودایع آن‌ها نزد شرکت ارتباطات سیار صورت می‌گیرد، به نحوی که ارتباط مشترکانی که سیم‌کارت‌های 288 هزار تومانی خریداری کرده و بیش از 150 هزار تومان با سیم‌کارت خود در میان دوره صحبت کنند، ارتباطشان قطع خواهد شد.
همچنین سقف اعتبار مشترکانی که سیم‌کارت‌های خود را بیش از 288 هزار تومان دریافت و خریداری کردند چنانچه بیش از 250 هزار تومان در میان دوره مکالمه داشته باشند، ارتباطشان قطع می‌شود و سقف اعتبار برای سیم‌کارت‌های 0910 برای میان دوره 20 هزار تومان است که اگر بیش از این میزان شود در میان دوره ارتباط آن‌ها قطع می‌شود.
اما مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این که مشترکان‌ سیم‌کارت‌های دائمی برای جلوگیری از قطع ارتباطشان در میان دوره باید سریعا مبلغ را پرداخت کنند گفت: مشترکانی که نمی‌خواهند ارتباط سیم‌کارتشان قطع شود می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و با سپردن ودیعه نزد این دفاتر نسبت به افزایش میزان اعتبار سیم‌کارت دائمی خود اقدام کنند که در این صورت این مشترکان بستانکار مخابرات قلمداد می‌شوند و میزان کارکردشان از قبوض صورتحساب کسر می‌شود.
همچنین مشترکان می‌توانند به منظور افزایش اعتبار بستانکاری تمامی خطوط و جلوگیری از قطع میان دوره، با مراجعه به اداره‌های دولتی یا دفاتر خصوصی اعتبار خود را به صورت پلکانی که هر پله 50 هزار تومان است شارژ کنند. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا