بد افزارها به دستگاه های ATM حمله کردند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، تحلیلگران امنیتی در ابتدای سالجاری به وجود نمونه از بد افزارهای ATM در موسسات مالی شرق اروپا پی بردند. به این ترتیب اقدام به آزمایش و امتحان این بد افزارها و دستگاه های ATM کردند.
این بد افزار اطلاعات کارت مغناطیسی و شماره هویت شخصی (پین کد) را روی بخش پشتی کارت ثبت می کند سپس این اطلاعات می تواند بر روی بخش رسید دستگاه ATM هنگامی که کارت های بین المللی بخصوصی وارد دستگاه می شوند ثبت شود و بعد این اطلاعات بر روی کارت مغناطیسی کارت کنترل ثبت می شود.
اکثر دستگاه های ATM دارای نرم افزار امنیتی هستند اما موسسات مالی بر روی امنیت سیستم های دیگر کار نمی کنند.
کسانی که این بد افزارها را می نویسند جزییات چگونگی کار دستگاه های ATM را نیز می دانند به طوری که آنها یک نمونه از این بد افزارها را بر روی سیستم عامل ویندوز XP مایکروسافت مورد آزمایش قرار داده و موفق به استفاده از آن شدند.
بعضی از این نمونه قابلیت استفاده در شبکه را ندارد اما ممکن است تغییر شکل پیدا کنند.
این خطرات از زمانی جدی تر شدند که دستگاه های ATM در کشورهای در حال توسعه در شبکه قرار گرفتند.
به این ترتیب این بد افزار می تواند در شکل کرم ظاهر شده و از یک دستگاه ATM به همه دستگاه هایی که در شبکه هستند سرایت کند.

سونی با همکاری Vevo در موسیقی شماره دو شد
موبنا- شرکت سرگرمی های موسیقی سونی با همکاری شرکت Vevo عنوان شماره دو را در گروه موسیقی جهانی دریافت کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت سونی با همکاری سایت ویدیویی موسیقی آنلاین Vevo و پشتیبانی Universal Music Group و YouTube موفق شد که جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.
دو شرکت بزرگ دیگری که در این بخش عنوان برتر را دریافت کردند شرکت های گروه موسیقی وارنر و EMI Group PLC که در حال همکاری با یکدیگر هستند.
این سرویس ها قرار است به شکل دانلود آهنگ ها، خرید و یا بلیط کنسرت در دسترس کاربران قرار می گیرد.
با توزیع موسیقی آنلاین پیش بینی می شود دیسک های فشرده با کاهش فروش روبه رو می شود.
135/20

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا