کارشناسان درباره تهدیدات امنیتی بانکداری همراه هشدار دادند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، کارشناسان امنیتی معتقدند که هکرها می تواند به اطلاعات محرمانه کاربران از طریق ارسال یک پیام کوتاه از سوی اپراتور ارایه دهنده سرویس به کاربر به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.
مردم در این صنعت از این خطرات آگاه هستند اما چون افراد کمی از این سرویس استفاده می کنند این خطرات خیلی کوچک و کم به نظر می رسند، این درحالی است که رشد کاربردهای اینترنت موبایلی به شدت در حال افزایش است.
طی ماه آوریل در یک کنفرانس امنیتی اروپایی به یک سری از اعمال جنایتکارانه در زمینه دسترسی به اطلاعات شماره حساب کاربران پرداخته شد که توانسته بودند به حساب آنها دستبرد بزنند.
گفته می شود کاربران گوشی هایی که به نرم افزار ویندوز مایکروسافت تجهیز شده نمی توانند حمله هکرها را مسدود و بلوکه کنند در حالی که کاربران گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبیان می توانند پیام هایی را که در زمینه فریب کاربران ارسال می شود را بلوکه کنند.
تاکنون مشکلات امنیتی برای دستگاه های تلفن همراه بسیار محدود بود و اپراتورها می توانستند ترافیک اطلاعات را مورد بررسی قرار دهند اما در بسیاری از کشورها که اجازه بررسی پیام کوتاه وجود ندارد امکان دسترسی به اطلاعات کاربران برای هکرها بسیار زیاد است.
به این ترتیب به کاربران هشدار داده شده که امکان نفوذ ویروس های کامپیوتری به گوشی های تلفن همراه وجود دارد و می توانند خطراتی برای سرویس های جدید تلفن همراه داشته باشند. به طوری که نظارت آنها برای اپراتورها بسیار سخت است و احتمال رشد آنها در بازارهای توسعه یافته ای که هزینه مکالمه شان کاهش یافته، زیاد است.
135/128

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا