ساماندهی به بی سر و سامانی

اما آنچه که در سه سال فعالیت اپراتور دوم ، رنگ جدی بخود نگرفت، تکمیل ثبت نام مشترکانی است که به راحتی سیمکارت های ایرانسل را خریداری کرده و برای ثبت مشخصاتشان و تکمیل ثبت نام اقدام نمی کنند.
 مسئولان بعد از گذشت 5/2سال از فعالیت اپراتور دوم تلفن همراه،بفکر افتادند به وضع بی ضابطه سیمکارت های این اپراتور سر و سامان دهند. به همین دلیل اواخر سال گذشته رئیس سازمان تنظیم مقررات از این اپراتور خواست مشخصات مشترکان خود را تا پایان سال 87 در شبکه ثبت کند.  
بر اساس اخطار رگولاتوری به ایرانسل، این اپراتور موظف شد مشخصات تمامی مشترکانش را که ثبت نام آنها تکمیل نشده ، قطع کند.
در پی اخطار قاطعانه وزیر ارتباطات ، سازمان تنظیم مقررات و نمایندگان مجلس  شورای اسلامی ،مدیرعامل ایرانسل درباره تکمیل ثبت نام مشخصات  تمامی سیمکارت هایش مدعی شد  مشخصات دارندگان سیمکارت های ایرانسل ثبت شده و به صورت مکتوب به سازمان تنظیم مقررات اعلام شده است.
دامنه مزاحمت های تلفنی از طریق سیمکارت های ایرانسل درسه سال اخیر تا حدی گسترش یافت که  وزیر ارتباطات در پی اخطار جدی به این اپراتور اعلام کرد که چنانچه ایرانسل به ابلاغیه رگولاتوری تمکین نکرده و هرچه سریع‌تر مشخصات کاربرانش را ثبت نکند، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.
به گفته محمد سلیمانی دستگاه‌های مرتبط دیگر از جمله رگولاتوری و دستگاه قضایی به ایرانسل در این باره اخطار داده‌ و اپراتور دوم را موظف کردند در کوتاه‌ترین زمان ممکن طبق مقررات و آیین نامه‌ ابلاغ شده، اقدام به ثبت مشخصات کاربران خود کند.
اگرچه به اعتقاد مسئولان، ارزان بودن سیم‌کارت، در دسترس بودن و ثبت نشدن مشخصات دارندگان سیمکارت های ایرانسل از جمله موارد اشتیاق متخلفان به استفاده از سیم کارت‌های این اپراتور است اما از سویی دیگر ایرانسل در جذب مشترک، برای رسیدن به سقف پروانه و بدون توجه به احراز هویت مشترکان نیز به سوء استفاده برخی از مشترکان دامن زده است.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا