تدوین آیین‌نامه تعویض اپراتور بدون تغییر شماره تلفن

لطف الله سبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» گفت: آیین‌نامه تغییر اپراتور تلفن همراه بدون تغییر شماره تلفن (Number Portability) از سوی رگولاتوری آماده شده و به زودی در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار خواهد گرفت.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی خاطرنشان ساخت: شماره تلفن به مرور زمان یک حق مالکیت معنوی و اختصاصی برای مشترکان پدید می‌آورد و اگر مشترکی علاقه‌مند به حفظ شماره خود در صورت تعویض اپراتور باشد می‌تواند از این سرویس استفاده کند.
وی ادامه داد: این سرویس نیازمند یک مجموعه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، هماهنگی بین اپراتورهای فعال در بازار سیم‌کارت و ارائه قوانین و مقررات لازم در این زمینه است که پس از تصویب شرایط آیین‌نامه به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.
سبوحی خاطر نشان کرد: این سرویس در بسیاری از کشورها که دارای تعداد اپراتور زیاد هستند، راه‌اندازی شده و در حال حاضر در ایران نیز آیین‌نامه آن آماده شده است.
به گزارش فارس، در چهارمین گردهمایی مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران برگزار شد، خسروی رئیس این سازمان از قدم نهادن رگولاتوری در این مسیر خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا