ایسر نت بوک با سیستم عامل اندروید گوگل عرضه می کند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس ، ایسر سیستم عامل اندروید گوگل را درنت بوک های جدید جایگزین سیستم عامل ویندوز مایکروسافت می کند.
شرکت ایسر که سومین تولید کننده بزرگ رایانه های خانگی در جهان است ، می تواند شانس استفاده  گسترده سیستم عامل اندروید گوگل را بجای سیستم عامل مایکروسافت افزایش دهد.
” جیم وونگ ” مدیر اجرایی شرکت ایسر روز سه شنبه در نمایشگاه بزرگ ” کامپیوتکس” (Computex) در تایوان ، گفت :  چون سیستم عامل اندروید – که اساسا برای گوشی های تلفن همراه طراحی شده است – بطور رایگان و آزاد توسط شرکت گوگل عرضه می شود ،  استفاده از این نرم افزار درنت بوک ها مقرون به صرفه بوده و موجب کاهش قیمت فروش آنها می شود.
وی رقم مشخصی درباره ارزان بودن قیمت فروش نت بوک های جدید ایسر اعلام نکرد.
نت بوک در حقیقت یک لپ تاپ کوچک و ارزان قیمت است که با هدف اتصال به اینترنت طراحی و ساخته شده و دراصل با دیگر سیستم های عامل رایگان همچون لینوکس مجهز می شوند.
سیستم عامل ویستا  مایکروسافت برای نت بوک ها بسیار گران قیمت و دارای سرعت کم است و به همین علت مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ایکس پی را جایگزین آن کرد.
شرکت تایوانی و چند  ملیتی ایسر در زمینه تولید  لوازم الکترونیکی فعالیت دارد و یکی از بزرگترین شرکت های دارای حق امتیاز عرضه و فروش رایانه از طریق فروشگاههای زنجیره ای در چین و تایوان است.
این شرکت سومین سازنده بزرگ رایانه در جهان – پس از اچ پی و “دل”– است .
این شرکت همچنین تولید کننده رایانه های سیار ( لپ تاپ) ، نمایشگر، لوازم جانبی رایانه ، رایانه های جیبی ، تجهیزات سرور، حافظه و دیگر لوازم جانبی رایانه است.
131/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا