وزیر ارتباطات درباره قاچاق مکالمه روی شبکه ایرانسل به نمایندگان مجلس پاسخ می‌هد

علی مطهری،‌ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ از آنجا که تاکنون هیچ کدام از سازمان‌های نظارتی به صورت علنی اقدام به پیگیری موضوع ترمینیشن بر روی شبکه اپراتور دوم نکرده‌اند، کمیته مخابرات مجلس با پیگیری گزارش‌های روزنامه فناوران از محمد سلیمانی دعوت می‌کند تا برای روشن شدن زوایای تاریک این موضوع در کمیسیون صنایع حاضر و به سوال نمایندگان در این خصوص پاسخ گوید.

وی افزود:  با توجه به اینکه وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای این موضوع را تایید کرده اما اشاره‌ای به حجم آن نکرده است در جلسه مذکور تمامی شبهات مربوط به این موضوع از سلیمانی پرسیده

خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترمینیشن از نظر فنی در شبکه‌های تلفن همراه امکان پذیر هست یا نه گفت:‌ این موضوع دقیقا همانند ترمینیت کردن در شبکه‌های تلفن ثابت است و تنها تفاوتی که در این بین وجود دارد، نوع وسیله ارتباطی است که در اینجا سیم‌کارت تلفن همراه است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اپراتورهای تلفن همراه و ثابت باید جلو بروز جرم با استفاده از وسیله‌های ارتباطی را به هر نحوی که شده بگیرند تا راه  بر سو‌استفاده کنندگانی که گاه با استفاده از همین کمبودها اقدام به از بین بردن امنیت داخلی کشور و کسب سودهای کلان اقتصادی می‌کنند، بسته شود.

وی در این باره که آیا حجم قاچاق تلفنی 30 درصد از کل مکالمات خارج به داخل از طریق شبکه ایرانسل را تایید می‌کند یا نه گفت:‌ تا کنون گزارشی در این باره به کمیته مخابرات ارایه نشده اما مطمئنا وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت آمار دقیقی در این باره در اختیار دارند.

رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: از نمایندگان شرکت زیرساخت، ایرانسل و وزارت ارتباطات در این جلسه دعوت به عمل می‌آید تا نظرات خود را در این باره ارایه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا