انگلیس از پدر وب کمک گرفت

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از بی بی سی، نخست وزیر بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که وی از تیم برنرز لی درخواست کرده تا آنها را در ایجاد دسترسی به اطلاعات دولتی تحت وب که تا چند ماه آینده محقق می‌شود، کمک کند.
وی معتقد است که عموم مردم به شفاف ‌سازی نیازمند دارند و این شغل جدید راهی برای ورود وی به احزاب سیاسی و مرزهای جهانی است.
مالیات‌ دهندگان بابت اطلاعات دولتی پول می ‌پردازند و از این رو این اطلاعات باید برای آنها در دسترس باشد.
135/20
اپل نسخه جدید Mac OS X را رونمایی کرد
موبنا- شرکت آمریکایی اپل در کنفرانس جهانی طراحان این شرکت در سانفرانسیسکو، نسخه جدید سیستم عامل Mac OS X را با نام اسنو لئوپارد (Snow Leopard) معرفی کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سی نت، نسخه جدید سیستم عامل Mac OS X در کنفرانس جهانی طراحان اپل(WWDC)، مبارزه جدیدی در میان این شرکت و مایکروسافت آغاز شده است.
به نظر می رسد ارایه سیستم عامل جدید مک از سوی اپل به منظور تقویت اجرایی سیستم عاملش باشد.
 اما مایکروسافت با انتشار ویندوز 7، در صدد است که به جبران شکست خود در زمینه ویندوز ویستا بپردازد. البته آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در نسخه ویندوز 7، بیش‌تر مشکلات ویستا برطرف شده است. اما با حضور سیستم عامل جدید اپل، مایکروسافت رقابت سخت تری را در پیش خواهد داشت.
اپل سیستم عامل جدید خود را با قیمت 129 دلار به فروش می‌رساند و هر کاربری که بخواهد نسخه جدید اسنو لئوپارد را دریافت کند، فقط 29 دلار دیگر پرداخت می کند.
135/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا