طراحی و استقرار سامانه بومی نظارت از راه دور بر خدمات انتقال داده

علیرضا اصغریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این‌که با اجرای این طرح آخرین حلقه سیستم نظارتی تکمیل خواهد شد گفت: این سامانه کاملا بر فن‌آوری داخلی مبتنی بوده و با اجرای آن امکان نظارت و اعمال مقررات بر خط، تجزیه و تحلیل همزمان نتایج حاصله را برای سازمان مهیا می‌کند.
وی با بیان اینکه سیستم نظارت نظارت طراحی شده دارای دو بخش اصلی سیستم نظارت از راه‌ نزدیک و سیستم نظارت از راه دور است، ابراز کرد: در حال حاضر طراحی، استقرار و اتوماسیون سیستم نظارت از راه ‌ نزدیک به طور کامل انجام شده و منطبق با تقویم سالانه و در چارچوب این سیستم مناطق هفتگانه سازمان به نظارت و اعمال مقررات در محدوده استان‌های تحت سرپرستی مشغول هستند و در تکمیل این ساختار، سیستم موقت طراحی شده جهت نظارت از راه دور به صورت منطقه‌ای فعال بوده و ساختار نظارتی فعلی را تشکیل می‌دهد.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های IT سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: در این ساختار آخرین اطلاعات و نتایج نظارت و اعمال مقررات صورت پذیرفته در بازه‌های‌ یک هفته‌ای از سوی بخش‌های ستادی و مناطق قابل دسترسی است؛ در این سیستم بخشی از اطلاعات از طریق ارتباط سامانه نظارتی با شبکه اپراتور و بخشی به صورت دستی و توسط بازرس در سیستم ثبت می‌شود و به مجرد اتصال سامانه بازرسی به شبکه سازمان این اطلاعات به سرورهای منطقه و ستاد منتقل شده و جهت تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در اختیار حوزه‌های مختلف قرار خواهد گرفت.
اصغریان ادامه داد: این سیستم کاملا بومی و مبتنی بر توان داخلی بوده و نرم‌افزارهای لازم آن توسط کارشناسان کمیته فن‌آوری اطلاعات طراحی و اجرا شده است.
وی گفت: سامانه بومی نظارت از راه دور که در حال طراحی است، برای اولین بار و با مشخصه‌های منحصر به فرد و کاملا منطبق با اهداف پیش‌بینی شده و سیاست‌گذاری‌هایی حوزه سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات بوده و به صورت گسترده نیازهای زنجیره‌ تولید خدمات اعم از تامین کننده، توزیع کننده و مصرف کننده را به صورت تجمیعی برآورده می‌سازد.
به گفته وی طراحی و استقرار این سامانه نیز کاملا بر بهره‌گیری از صد درصد توان داخلی و بومی‌سازی فن‌آوری استوار است و درتحقق آن ضمن پرهیز از دوباره کاری و موازی کاری‌ها از حداکثر توان مشاوره و امکانات شبکه‌های شرکت‌های تابعه وزارت ICT بهره گرفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا