پرتال بازی ایرانیان تا پایان سال راه اندازی می شود

محمدعلی کریمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، با بیان اینکه تاکنون چهار شرکت فعال در حوزه بازی های رایانه ای شناسایی شده است ، اظهار داشت: قصد داریم بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ ملی و بومی ایرانی را طراحی و تولید کرده و در پرتال بازی ایرانیان برای کودکان و نوجوانان زیر 18سال قرار دهیم.
وی گفت: برای این منظور با یک تیم روانشناسی و طراح وارد مذاکره شده ایم تا بازی های تولیدی شرکت های داخلی را متناسب با استاندارد و خلق و خوی ایرانی و بدون تقلید از بازی های خارجی مدیریت کند.
کریمی با تاکید بر اینکه پرتال بازی ایرانیان با 20بازی راه اندازی می شود، ادامه داد: تا پایان سال این تعداد را به 50بازی رایانه ای ایرانی افزایش می دهیم.
کریمی با بیان اینکه نقش شرکت سروش رسانه حمایت از شرکت های تولیدی نرم افزاری و برنامه نویس در این حوزه است ، افزود: برای استفاده از ظرفیت این شرکت ها تاکنون با چهار شرکت وارد مذاکره شده و از مابقی فعالان این حوزه نیز دعوت بعمل می آوریم.
وی این طرح را در مراحل مقدماتی و تهیه پیش نویس اولیه عنوان کرد و گفت: باید تولید نرم افزار بازی رایانه ای در کشور نهادینه شود و کودکان و نوجوانان ما بتوانند از بازی های بومی سازگار با خلق و خوی ایرانی بهره ببرند.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا