آمادگی واگذاری 270 هزار سیمکارت روستایی تا پایان تابستان

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات ، عبدالعظیم قنبریان، اظهار داشت: براساس قرارداد منعقد شده با یکی از شرکت های توانمند داخلی و با استفاده از فناوری GSM روستایی، ظرفیت سازی مذکور انجام می شود.
وی افزود: با اجرای این پروژه، بیش از 800 روستا تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی قرار خواهند گرفت و در حال حاضر بخش سوئیچ و BSC این پروژه در سطح استان راه اندازی شده است.
مدیرعامل مخابرات استان خوزستان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 170 سایت تلفن همراه (BTS) نصب می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد از BTS های مورد نظر نصب و راه اندازی شده و مابقی نیز تا پایان تابستان جاری عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این پروژه، امکان ارائه سیمکارت اعتباری روستایی و ارائه سرویس GPRS فراهم خواهد شد.
قنبریان درباره ارتباطات روستایی گفت: از میان چهار هزار و 100 روستای سطح استان، تاکنون ارائه تلفن خانگی به دو هزار و 300 روستا به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت تلفن خانگی بهره مند خواهند شد، تاکید کرد: تا پایان امسال و با برنامه ریزی های صورت گرفته، ارتباط رسانی به حدود یک هزار روستا عملیاتی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان خوزستان ، در مورد دفاتر خدمات ارتباطی روستایی اظهار داشت: راه اندازی 276 دفتر ICT روستایی و ارائه سرویس های مخابراتی، پستی و پست بانکی به روستائیان از دیگر دستاوردهای به دست آمده است.
وی افزود: راه اندازی 128دفتر ICT روستایی به منظور توسعه پیشخوان دولت نیز از دیگر برنامه های سال جاری است که با تلاش های صورت گرفته امیدواریم تا پایان تابستان جاری عملیاتی شود.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا