مذاکره با برنده دوم مزایده ادامه دارد

احتمال برگزاری مجدد مزایده وجود دارد 
لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: بعد از خروج کنسرسیوم اتصالات از روند مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور با برنده دوم مزایده یعنی اپراتور زین کویت وارد مذاکره شدیم که این مذاکرات هم چنان ادامه دارد و در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بحث و بررسی می‌شود اما هنوز به نتیجه نهایی و مشخصی نرسیدیم و نمی‌توان نظر قطعی داد.
به گزارش ایسنا چندی پیش نیز رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت اپراتور سوم گفته بود: برنده دوم مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در حال فعالیت برروی طرح تجاری خود است و از ما مهلتی خواسته که در این مدت زمان کارهای خود را انجام دهد که هنوز پاسخ نهایی را به آن‌ها ندادیم و موضع خود را در برابر پیشنهاد و مهلتی که خواستند ارایه نکردیم و باید این موضوع را بررسی کنیم.
محمود خسروی با بیان این که طرف ایرانی و خارجی برنده دوم مزایده مصمم به همکاری هستند، گفت: طبق اسناد مزایده بعد از این که کنسرسیوم اول اپراتور سوم تلفن همراه از دور مزایده به دلیل اجرا نشدن تعهدات خود خارج شد، کنسرسیوم دوم مذاکره وارد عمل شده و با آن‌ها مذاکره می‌شود، اتصالات به‌عنوان برنده اول مزایده اپراتور سوم تلفن همراه به دلیل انجام نشدن تعهدات خود از روند مزایده خارج شد.
معاون وزیر ارتباطات درباره حق لایسنس برنده این اپراتور تصریح کرده بود: اتصالات در مراحل اولیه که باید شرکت خود را به ثبت می‌رساند و حق لاینس با مشکل مواجه شده و نتوانست به تعهدات خود عمل کند؛ یکسری مشکلات داخلی بین کنسرسیوم به وجود آمد که موفق به حل آن نشدند و نهایتا بعد از فرصت و زمان‌هایی که به این اپراتور داده شد، آن‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خروج آن‌ها برابر اسناد مزایده و ضوابط و مقررات مربوطه صورت گرفت.
گفتنی است کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام و اپراتور امارات اتصالات در دی ماه سال 87 ازطریق مزایده به‌عنوان برنده اپراتور سوم تلفن همراه انتخاب شد. اما 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد که کنسرسیوم تامین اتصالات نتوانست از فرصت سرمایه‌گذاری در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران استفاده کند و کنار گذاشته شد.
پس از کنسرسیوم اتصالات در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور کنسرسیوم زین متشکل از صندوق بازنشستگان صدا و سیما، ذخیره فرهنگیان و اپراتور کویتی زین قرار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا