ایجاد سامانه مکانیزه جامع آموزش نیروی انسانی

حسین نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: این سیستم به طور کلی وظیفه مکانیزاسیون امور آموزشی سازمان را بر عهده دارد. اطلاعات و خروجی‌های این سیستم در مراحل مختلف به برنامه‌ریزی و اجرای هرچه بهتر برنامه آموزشی در سازمان کمک می‌کند.
او با بیان این که این سیستم در مسیر اجرای وظایف مرکز آموزشی و پژوهشی کمک کارشناسان و کارکنان سازمان خواهد بود، ادامه داد: این سیستم و اطلاعات آن در برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی موثر خواهد بود. اطلاعات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی‌ و برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی کارکنان دولت از مراجع مربوطه توسط سیستم جمع‌آوری شده و در سیستم نگه‌داری می‌شود.
وی افزود: از سوی دیگر اطلاعات، سوابق آموزشی کارکنان و شرایط احراز مشاغل مختلف نیز در سیستم نگه‌داری می‌شود و در نهایت سیستم از روی مقایسه اطلاعات افراد با این اطلاعات، فهرست دوره‌های آموزشی مورد نیاز و واجدان شرایط شرکت در این کلاس‌ها را مشخص می‌کند.
نجفی خاطر نشان کرد: این سیستم به ثبت و نگه‌داری اطلاعات دوره‌های متناسب با زمینه‌های فعالیت سازمان می‌پردازد همچنین اطلاعات جزوه‌ها و کتب مناسب هر دوره نیز در این سیستم ثبت و به روز می‌شود. در پایان دوره، سیستم ضمن ثبت و نگه‌داری اطلاعات ارزشیابی علمی، برای افراد موفق گواهینامه پایان دوره صادر کرده و از طریق ارتباط با سیستم پرسنلی، پرونده پرسنلی افراد را به‌روز می‌کند.
او در پایان خاطر نشان کرد: سوابق اساتید و مدرسان که در دوره‌های سازمان به تدریس می‌پردازند، اطلاعات موسسات و نهادهای آموزشی معتبر، نیز در این سیستم نگه‌داری و به روزآوری می‌شود. در حال حاضر این نرم‌افزار درمراکز آموزشی و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا