مرجع نهایی تصویب تغییر تعرفه مکالمه تلفن ثابت کیست؟

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) صابر فیضی – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران – در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت برای تصویب و نهایی شدن به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ارسال می‌شود، گفته است: اگر پیشنهادی در این زمینه ارایه دهیم به این علت که به‌عنوان قیمت پایه در نظر گرفته می‌شود، به مجلس می‌رود اما تعرفه‌های جنبی برای تصویب و نهایی شدن به سازمان تنظیم مقررات ارسال می‌شود.
این در حالی است که محمود خسروی – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به این که شرکت مخابرات ایران در حال خصوصی‌سازی است و پروانه نیز دریافت کرده، بنابراین تغییر تعرفه‌هایش باید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح و نهایی شود.
به گزارش ایسنا مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همچنین گفته است: در حال حاضر افزایش تعرفه‌ای درباره مکالمات تلفن ثابت اعلام و مطرح نکردیم و پیشنهادی هم در این زمینه نداریم اما اگر قرار باشد پیشنهادی در این راستا ارایه دهیم تعرفه قیمت تمام شده هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت یعنی همان پنج تومان را مطرح می‌کنیم.
به گفته فیضی در برنامه‌ی سوم توسعه افزایش ناچیزی در رابطه با تعرفه مکالمه تلفن ثابت داشتیم و تقریبا تا سال 83 سالانه رقم ناچیزی یعنی حدود 10 درصد افزایش تعرفه مکالمه اعمال می‌شد که از سال 83 نیز این تعرفه ثابت ماند.
وی با بیان این که قیمت تمام شده هر دقیقه تماس از طریق تلفن ثابت به ثابت پنج تومان است تصریح کرده است: در حال حاضر این تعرفه برای هر دقیقه مکالمه به طور متوسط 19 ریال محاسبه می‌شود و مابه‌التفاوت آن را خود شرکت مخابرات ایران تقبل کرده و می‌پردازد و درواقع شرکت مخابرات ایران هزینه‌هایش را به صورت گلوبال دیده و یکسان در نظر می‌گیرد.
اما رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است: قبل از خصوصی‌سازی مخابرات تغییر تعرفه‌ مکالمه تلفن ثابت باید در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نهایی می‌شد ولی بعد از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات تعرفه‌ها باید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی و مورد تصویب قرار گیرد و در شرایط فعلی نیز هر گونه تغییر تعرفه مکالمه تلفن ثابت باید در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شود.
این اظهارات در حالی است که محمد روح‌الهی – مدیر عامل مخابرات استان تهران – نیز در سال گذشته از بعید بودن کاهش تعرفه تلفن ثابت در سال 88 خبر داده بود.
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هم در سال 87 درباره‌ی افزایش هزینه‌ی مکالمات تلفن ثابت و همراه تصریح کرده بود: این موضوع به هیچ وجه صحت نداشته و اگر کسی درجایی سراغ دارید که آن را مطرح کرده معرفی کنید تا با او برخورد کنیم.
محمد سلیمانی در روز جهانی ارتباطات امسال درباره تغییر تعرفه‌های ارتباطی به خبرنگاران گفته بود: برنامه‌ای برای تغییر تعرفه نداریم اما نکته‌ای است و آن این که تلفن ثابت با این تعرفه موجود روی مرز زیان‌دهی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا