کنسرسیوم ایرانی جهان سل برای حضور در پروژه اپراتور سوم اعلام آمادگی کرد

کامران مجدمنش رییس هیات مدیره شرکت جهان سل- در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا، درباره پیشنهاد بررسی شده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر واگذاری پروژه اپراتور سوم به شرکت های داخلی اظهار داشت: به طور قطع با این شرایط ، خصوصی سازی مخابرات به معنای کامل آن اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه از ابتدا نیز باید محوریت اپراتور سوم به کنسرسیوم های تخصصی داخلی سپرده می شد، گفت: با استفاده از توان داخلی دیگر نیازی به انتقال تکنولوژی از خارج وجود ندارد و در صورت نیاز نیز می توان از مشاور خارجی برای این پروژه استفاده کرد.
مجدمنش افزود: توانمندی مالی و فنی شرکت های تخصصی مخابرات در کشور نه تنها باعث ایجاد اشتفال شده بلکه می تواند تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه را بومی کند.
رییس هیات مدیره شرکت جهان سل که در مرحله اول مزایده اپراتور سوم برای حضور در این پروژه رد صلاحیت شده بود خاطرنشان کرد: کنسرسیوم های متخصص داخلی می توانند در ایران خدمات اپراتوری ارائه دهند و پس از آن در کشورهای دیگر نیز به عنوان اپراتور فعالیت کنند.
به گزارش خبرنگار موبنا  عصر روز سه شنبه گذشته وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع مجلس از کنار گذاشتن اپراتور زین گویت در پروژه اپراتور سوم خبر داد.
پیش از این نیز اپراتور اتصالات به عنوان برنده مزایده اپراتور سوم از این پروژه کنار گذاشته شد .
همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موبنا گفت که چنانچه چند شرکت داخلی با تشکیل کنسرسیوم توانایی مالی در اختیار گرفتن اپراتورسوم رابه دست آورند ، پروژه اپراتور سوم به کنسرسیوم داخلی واگذارمی شود.
حمیدرضا فولادگر افزود: 49 درصد سهام خارجی و 51 درصد سهام داخلی برای پروژه اپراتور سوم در شرایط اولیه مزایده تعریف شده بود و در صورتی که مزایده تجدید شود امکان تغییر شرایط در پروانه وجود دارد . 
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا