والدین باید کودکان را درباره استفاده از اینترنت توجیه کنند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس گزارش انجمن امنیت اینترنت، مایکروسافت و آمریکن آنلاین، پدر و مادرها باید بدانند که هنگام اتصال به اینترنت فرزندشان چه کارهایی انجام می دهد، به چه وب سایت های شبکه اجتماعی وارد می شود و آیا فرزندانشان از تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.
کارشناسان معتقدند که بسیاری از کودکانی که از دوربین تلفن همراهشان برای ارسال تصاویر مستهجن استفاده می کنند از عواقب آن باخبر نیستند.
لازم است که والدین با فرزندان نوجوان خود در رابطه با خطر به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی، ارسال تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی و ملاقات با افراد ناشناخته صحبت کنند و کودکان نیاز دارند درباره هر کاری که انجام می دهند و با افرادی که ارتباط برقرار می کنند بدانند.
کودکان و نوجوانان باید پیش از اینکه به وبلاگی وارد می شوند یا ایمیلی برای هر وبلاگی ارسال می کنند یا نظر خود را بر روی صفحات مختلف می گذارند، یا تصویری که ارسال می کنند فکر کنند.
بر اساس گزارش Harris Interactive یک پنجم نوجوانانی که 13 تا 18 سال سن دارند تصاویر برهنه خود را از طریق تلفن همراه شان یا به شکل ایمیل برای دیگران ارسال می کنند که تحقیقات نشان داده 11 درصد این افراد تصاویر خود را برای افراد بیگانه می فرستند.
بسیاری از اپراتورها به همراه گوشی تلفن همراه سرویس کنترل نیز برای والدین ارایه می دهند. به این شکل پدر و مادرها می توانند از این سیستم برای کنترل یا عدم دسترسی فرزندان خود به محتواهای آنلاین جلوگیری کنند.
135/20

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا