80 درصد روستاهای استان تحت پوشش تلفن همراه روستایی هستند

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مهندس سجادی‌نیا – مدیر عامل مخابرات آذربایجان غربی – با بیان این مطلب، اظهار کرد: تا پایان سال جاری تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی به بیش از دو هزار و 300 روستا خواهد رسید.
وی افزود: تاکنون 180 هزار سیم‌کارت تلفن همراه روستایی به متقاضیان واگذار شده و ظرفیت‌سازی لازم برای ارایه 210 هزار شماره دیگر نیز صورت گرفته است.
او با بیان این مطلب که بیش از یک هزار سایت تلفن همراه برای ارایه این نوع از سرویس در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: طی سه ماه آینده مابقی روستاهای باقی مانده نیز تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی قرار خواهند گرفت.
مدیر عامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی با اشاره به پوشش تلفن همراه سراسری در روستاها گفت: هم اکنون یک هزارو 176 روستای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
وی ادامه داد: در صورت برقراری رومینگ میان همراه اول GSM روستایی بیش از 95 درصد از روستاها تحت پوشش تلفن همراه سراسری قرار خواهند گرفت.
سجادی‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی روستاهای بالای 250 نفر تحت پوشش شبکه تلفن همراه روستایی هستند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان تابستان جاری، تمامی روستاهای بالای 100 نفر نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.
او درباره روستاهای دارای ارتباط نیز اظهار کرد: هم اکنون دو هزار 783 روستا از مجموع دو هزار 964 روستای استان امکان بهره‌مندی از امکانات مخابراتی را دارند.
سجادی‌نیا با بیان این مطلب که 399 دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح استان راه‌اندازی شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال جاری 136 دفتر ICT روستایی جدید تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا