زیان 213 میلیون یورویی سونی اریکسون در فصل دوم 2009

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، سونی اریکسون روز پنجشنبه اعلام کرد که در طول فصل دوم سال 2009 ، 213 میلیون یورو از دست داده است، در حالی که فصل زمستان این شرکت 370 میلیون یورو زیان خالص ثبت کرده بود که قبل از محاسبه مالیات، بدون هزینه های ساختار این مبلغ 283 میلیون یورو بوده است.
 به نظر می رسد میزان فروش دستگاه های تلفن همراه برای این شرکت هم به طور سالیانه و هم به شکل پی در پی با کاهش همراه بوده است.
سونی اریکسون در طول فصل دوم امسال 8/13 میلیون دستگاه گوشی  فروخته است که سال به سال با افت 43 درصدی و نسبت به فصل قبل 5 درصد کاهش فروش داشته است.
سونی اریکسون اعلام کرد که از فروش دستگاه های تلفن همراهش یک میلیون و 684 هزار یورو درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش همراه بوده است.
بر اساس گزارش سونی اریکسون این میزان کاهش به دلیل شرایط بازار در همه نواحی اتفاق افتاده است.
با این حال اگر چه میزان فروش گوشی های این شرکت با کاهش روبه رو شده اما سونی اریکسون اعلام کرده که میزان سود ناخالصش نسبت به فصل قبل افزایش یافته که در نتیجه ترکیب محصولات مطلوب تر و حذف هزینه ها نسبت به فصل قبل بوده است و افزایش سود ناخالص به کاهش کمتر کمک می کند.
همانطور که انتظار می رفت فصل دوم سال با چالش همراه بود و پیش بینی می شود که باقیمانده سال نیز سونی اریکسون با مشکلات زیادی روبه رو باشد.
بر اساس گزارش سونی اریکسون انتظار می رود که بازار جهانی تلفن همراه هنوز هم با کاهش همراه شود و تا 10 درصد کاهش نسبت به سال قبل مواجه شود.
سهم بازار سونی اریکسون در فصل دوم سال 5 درصد گزارش شد که این شرکت در صدد است با عرضه گوشی ها و سرویس های خود در طول امسال موقعیت بهتری را در بازار به دست آورد.
سونی اریکسون به تازگی گوشی های Aino, Satio و Yari را به بازار عرضه کرده و سرویس هایی که ارایه داده شامل پلات فورم  PlayNow برای دسترسی به فروشگاه های کاربردی و امکان دانلود فیلم از طریق کامپیوتر است.
135/19

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا