تدوین صد عنوان استاندارد حوزه فن‌آوری ارتباطات در سال جاری

  جعفر داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امیدواریم با تدوین این صد استاندارد در حوزه CT بخش عمده‌ای از تکلیف برنامه پنج ساله چهارم که بر عهده ما بود به انجام برسد.

وی افزود: همچنین برای سال آینده تدوین حدود 130 عنوان استاندارد در حوزه ارتباطات ماهواره‌یی و مدیریت شبکه را در دستور کار داریم که انتخاب استانداردها و اخذ مجوزهای قانونی امسال انجام می‌شود و برای سال آینده برنامه فعال خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کار اجرا و مدیریت این پروژه را بر عهده دارد. برخی بخش‌های آن‌ در داخل انجام و بخشی از آن برون‌سپاری می‌شود و تنها مدیریت آن با مرکز است؛ در این حوزه با موسسه ملی استاندارد همکاری داریم و اخذ کد ملی از طریق این موسسه انجام می‌شود.

داداش‌زاده درباره لزوم تدوین این استانداردها اظهار کرد: نیازهایی که در مجموعه وزارتخانه و شرکت‌های تابعه در زمینه استانداردها دیده شده و نیز آینده‌نگری در کنترل تجهیزاتی که به کشور وارد می‌شود ما را به تدوین استانداردهای مورد نیاز واداشت. برای این منظور موافقت اولیه را از موسسه استاندارد می‌گیریم و آن را انجام می‌دهیم.

وی با بیان این که صد استانداردی که در حال حاضر در حال بررسی و تدوین است در فرآیند برون‌سپاری انجام می‌شود، تصریح کرد: تدوین این 100 استاندارد که از سال گذشته آغاز شده است احتمالا تا پایان شهریورماه یا مهرماه نهایی می‌شود.

مدیر پژوهشکده CT مرکز تحقیقات مخابرات ایران خاطرنشان کرد: طرح برون‌سپاری شده بررسی و تدوین صد استاندارد به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است که این شرکت‌ها از همکاری و همفکری دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا