مایکروسافت ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 را آماده عرضه کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، اینا مک دونالد (Iain McDonald)، مدیر عمومی بخش ویندوز سرور مایکروسافت می گوید: هر دو این سیستم عامل ها از ماه سپتامبر (شهریور ماه) در دسترس کاربران شرکتی مایکروسافت قرار می گیرد اما کاربران عادی این شرکت ویندوز 7 و ویندوز سرور  2008 R2  را از 22 اکتبر (30 مهرماه) دریافت می کنند.
گفته می شود ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 هر دو بر اساس یک اصل و یک شبکه ساخته شده اند اما به این معنا نیست که مایکروسافت انتظار دارد همه کاربران از هر دو این سیستم عامل ها استفاده کنند.
از ویژگی های ویندوز 7 می توان به Direct Access اشاره کرد که اجازه می دهد در عین اینکه افراد به شکل مستقل کار کنند و به شکل خودکار به شبکه های دیگر هم متصل شوند.
بر اساس این گزارش ویندوز ویستا به وسیله بسیاری از کاربران تجاری مورد استفاده قرار گرفت اما آنقدر که ویندوز XP و لینوکس برای نت بوک ها مورد استفاده قرار گرفت ویندوز ویستا برای این دستگاه مورد رضایت و استفاده واقع نشد.
گفته می شود ویندوز 7 توسط توشیبا برای اجرا بر روی نت بوک ها و کامپیوترهایی با سایز بزرگ مورد استفاده قرار گرفته شده است و مایکروسافت عملکرد و بازخورد این شرکت را به طور جدی زیر نظر دارد.
با توجه به این همکاری ها مایکروسافت ویژگی های جدیدی به ویندوز 7 بر اساس بازخوردی که از سوی توشیبا و دیگر شرکت های همکار دریافت کرده افزوده است.
برای مثال توشیبا به مایکروسافت توصیه کرد که به دلیل اینکه بسیاری از کاربران از ویندوز XP استفاده می کنند این شرکت باید اطمینان حاصل کند که کاربردها سازگاری میان این دو سیستم عامل وجود دارد. در نتیجه مایکروسافت تصمیم گرفت قابلیت  Virtual XP  را در ویندوز 7 بگنجاند که به برنامه های سازگار با ویندوز قدیمی اجازه دهد بر روی ویندوز 7 نیز اجرا شوند.
135/19

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا