اخذ هزینه برای تماس با 118 طبق پروانه مخابرات تکلیف است

محمد روح اللهی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با استناد به پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات برای مخابرات ، احتساب هزینه تماس با 118 معادل یک پالس مکالمه تکلیف شده و اپراتور موظف به اجرای موارد لحاظ شده در پروانه فعالیت خود است.
وی گفت: تا قبل از تدوین پروانه ، تماس با سامانه 118 نیز به عنوان کدهای NO SHARJ تلقی می شد و رایگان بود اما با صدور پروانه شرکت مخابرات ایران ، اعطا کننده پروانه تشخیص داد که این شماره از لیست کدهای غیرشارژی خارج شود.
به گزارش موبنا در اغلب کشورهای دنیا تماس با سامانه های اطلاعاتی همچون 118 به عنوان خدمت عمومی محسوب شده و تماس با آن مانند دیگر خدمات عمومی نظیر اورژانس ، آتش نشانی ، 110 ، آب ، گاز و برق هزینه ای به مشترک تحمیل نمی کند. اما در کشور ما با سه دقیقه تماس با سامانه 118 معادل یک پالس تلفن شهری به مبلغ 7/44 ریال به حساب مشترک منظور می شود.
از زمان ابلاغ پروانه شرکت مخابرات یعنی تاریخ پنجم مردادماه سال 87 تماس با 118 مشمول مصوبه کدهای بین شهری شده و هزینه تماس با آن از حساب مشترکان کسر می شود.
بطور میانگین ماهانه حدود 18میلیون تماس با 118 گرفته می شود که در سال 87 نیز بالغ بر 320میلیون تماس با تلفن 118 گرفته شد.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا